Otwarcie "klubu czytelniczego" w kl. I h
Dodany przez admin dnia 23.11.2014
Dnia 19.11.2014r. (środa) w godzinach popołudniowych uczniowie kl. I h zjawili się razem z rodzicami w swojej sali lekcyjnej w Łubnej. Głównym celem spotkania było promowanie czytelnictwa wśród najmłodszych i założenie "klubu czytelniczego" - Zostań Książkowym Odkrywcą oraz zachęcenie dzieci i rodziców do codziennego kontaktu z książką. Na początku spotkania uczniowie odgadywali tytuł bajki na podstawie wylosowanego rekwizytu. Następnie oglądali zgromadzone na wystawce książki. Wymieniali się uwagami na ich temat, podawali tytuły, oglądali ilustracje.
Pełna Treść

Otwarcie "klubu czytelniczego" w kl. I h

Dnia 19.11.2014r. (środa) w godzinach popołudniowych uczniowie kl. I h zjawili się razem z rodzicami w swojej sali lekcyjnej w Łubnej. Głównym celem spotkania było promowanie czytelnictwa wśród najmłodszych i założenie "klubu czytelniczego" - Zostań Książkowym Odkrywcą oraz zachęcenie dzieci i rodziców do codziennego kontaktu z książką. Na początku spotkania uczniowie odgadywali tytuł bajki na podstawie wylosowanego rekwizytu. Następnie oglądali zgromadzone na wystawce książki. Wymieniali się uwagami na ich temat, podawali tytuły, oglądali ilustracje. Po wysłuchaniu "Piosenki o książce" dyskutowali na temat: Co daje nam czytanie książek? Następnie odgadywali tytuły bajek do zawieszonych ilustracji. Odbyło się też "czytanie na dywanie". Pierwszoklasiści słuchali wybranych fragmentów znanych książek (bajek) i odgadywali tytuły, przewidywali na podstawie ilustracji o czym opowiada tekst i wymyślali historyjkę. Z uwagą wysłuchali rozdziału: "O kosmatej rękawicy, o mydle i o Grzesiu straszydle" z książeczki Marii Kownackiej "Kukuryku na ręczniku" i sprawdzali swoje przewidywania. Potem wzięli udział w zabawie "Kalambury". Rozmawiali też o szanowaniu książek, losowali karteczki z prośbami książki i naklejali je na kolorowym kartonie. Wreszcie nastąpił uroczysty moment - złożenie przysięgi i pasowanie na "czytelnika". Pasowanie odbyło się za pomocą bajkowej różdżki. Już jako czytelnicy, dzieci otrzymały legitymacje, w których będą zapisywać tytuły przeczytanych książek lub czasopism oraz nazwiska autorów. Za każdą przeczytaną pozycję uczeń otrzyma pieczątkę. Jednak, aby ją zdobyć, w legitymacji musi znaleźć się podpis osoby dorosłej potwierdzającej wpisy. Za regularne czytanie dziecko będzie zdobywać kolejne nagrody - znaczki. Z kolei nadszedł czas na zabawę i zajęcia artystyczne - tworzenie plastycznej wizji postaci: Jak wygląda książkowy odkrywca? Kim może być? Czy jest jednym z nas czy może przypomina kogoś znanego, ma określone zainteresowania? Odpowiedzi na te pytania dzieci szukały podczas pracy grupowej. Na arkuszach szarego papieru wymyślały wygląd Książkowego Odkrywcy, przy owocnej współpracy rodziców. Po stworzeniu kolorowych postaci odbyła się "sesja fotograficzna" każdej grupy, a po niej wspólny poczęstunek.
W czasie spotkania, czyli wielkiej uczty dla małych wielbicieli książek dostrzeżono, że warto czytać i zbierać nagrody (znaczki), aby osiągnąć największy sukces jakim jest samodzielne czytanie. Rodzice z dziećmi znakomicie bawili się, a pierwszoklasiści czekają na następne klubowe spotkania, podczas których rodzice będą czytać literaturę dziecięcą.
Opracowanie: wych. kl. Ih M. Knitter