1b i 1c w schronisku dla zwierząt
Dodany przez admin dnia 06.12.2018
W listopadzie 2018r. uczniowie z klasy 1b oraz 1c wykonywali zadania z cyklu „Pomagamy innym”. Podczas realizacji projektu edukacyjnego dzieci przedstawiały swoje zwierzęta domowe, opowiadały o obowiązkach opiekuna , opracowywały „kodeks przyjaciela zwierząt”.
Zbliżająca się zima to najtrudniejszy czas dla wszystkich zwierzaków, więc dzieci zorganizowały zbiórkę karmy dla psów i kotów przebywających w schronisku. Podczas akcji dzieci zgromadziły dla bezpańskich zwierzaków zabawki, koce, lekarstwa i witaminy, a nawet zimowe ubranka dla psiaków z krótką sierścią. Dla kotów zebrano cały worek wszelakich maskotek „do ostrzenia” pazurków.
Pełna Treść

1b i 1c w schronisku dla zwierząt

W listopadzie 2018r. uczniowie z klasy 1b oraz 1c wykonywali zadania z cyklu „Pomagamy innym”. Podczas realizacji projektu edukacyjnego dzieci przedstawiały swoje zwierzęta domowe, opowiadały o obowiązkach opiekuna , opracowywały „kodeks przyjaciela zwierząt”.
Zbliżająca się zima to najtrudniejszy czas dla wszystkich zwierzaków, więc dzieci zorganizowały zbiórkę karmy dla psów i kotów przebywających w schronisku. Podczas akcji dzieci zgromadziły dla bezpańskich zwierzaków zabawki, koce, lekarstwa i witaminy, a nawet zimowe ubranka dla psiaków z krótką sierścią. Dla kotów zebrano cały worek wszelakich maskotek „do ostrzenia” pazurków.
Współpracując ze Szkolnym Kołem Wolontariatu, które działa w SP1 Czersk zorganizowano wycieczkę do Schroniska dla zwierząt „Przytulisko” w Chojnicach. Podczas spotkania z pracownikami schroniska dzieci przekazały dary dla zwierząt, które przebywają w „Przytulisku” i czekają na swój dom. W trakcie pobytu w schronisku pani kierownik Agnieszka Ginter (dawniej uczennica naszej szkoły) opowiadała o losach niektórych swoich podopiecznych, o ich potrzebach i o zwierzęcych nadziejach.
Projekt edukacyjny „Pomagamy innym” uwrażliwił dzieci na umiejętne postrzeganie potrzeb zwierząt. Dzieci miały też okazję przeżywania radości z organizowania pomocy oraz rozbudzania pozytywnej energii podczas pracy zespołu klasowego.

Opracowanie: Lidia Pozorska i Janina Kulesza