DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU. VID I VIE W TEATRZE
Dodany przez admin dnia 21.02.2019
Klasa VId (wych. K. Ebertowska) i VIe (wych. M. Gajewska) uczciły, obchodzony 5 lutego, Dzień Bezpiecznego Internetu wizytą w teatrze. Przyjęły zaproszenie wrocławskiego teatru „Artenens” na spektakl „ Złodziej Czasu”. Przedstawienie wystawiono gościnnie w Chojnickim Centrum Kultury.
Uczniowie zobaczyli sztukę, która opowiadała o Piotrku – uczniu szkoły podstawowej dorastającym we współczesnym czasie przepełnionym technologicznymi nowinkami. Przełomowym momentem w życiu bohatera było pojawienie się w jego domu tytułowego Złodzieja Czasu. W zamian za utratę tygodnia, roku albo dwóch handlarz oferował Piotrkowi np. najnowocześniejszy smartfon czy markowe buty.
Pełna Treść

DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU. VID I VIE W TEATRZE

Klasa VId ( wych. K. Ebertowska) i VIe (wych. M. Gajewska) uczciły, obchodzony 5 lutego, Dzień Bezpiecznego Internetu wizytą w teatrze. Przyjęły zaproszenie wrocławskiego teatru „Artenens” na spektakl „ Złodziej Czasu”. Przedstawienie wystawiono gościnnie w Chojnickim Centrum Kultury.
Uczniowie zobaczyli sztukę, która opowiadała o Piotrku – uczniu szkoły podstawowej dorastającym we współczesnym czasie przepełnionym technologicznymi nowinkami. Przełomowym momentem w życiu bohatera było pojawienie się w jego domu tytułowego Złodzieja Czasu. W zamian za utratę tygodnia, roku albo dwóch handlarz oferował Piotrkowi np. najnowocześniejszy smartfon czy markowe buty. Niestety, Piotrek przyjmował bez wahania oferty Złodzieja, co miało swoje konsekwencje, m.in. nie napisał przekrojowej klasówki z lektur, nie otrzymał promocji do następnej klasy, nie towarzyszył ojcu w chorobie, zapomniał o spotkaniu z przyjaciółką Kasią. Na szczęście w finałowej scenie Piotrek pojął, że rozsądnie należy korzystać z dobrodziejstw technologii. Telefon i internet absorbowały go za bardzo i kradły w ten sposób cenne chwile w szkole, w domu czy na podwórku.
Przedstawienie było nie tylko ciekawą lekcją asertywności w życiu realnym i wirtualnym, promowało także czytelnictwo. Zawierało konteksty do lektur tj: „ Tajemniczego ogrodu” H. F. Burnett, „ Chłopców z Placu Broni” F. Molnara czy „ Opowieści wigilijnej” Ch. Dickensa.
Uczniowie podziękowali reżyserowi za pouczającą fabułę i nawiązania lekturowe a aktorom za udane kreacje gromkimi brawami.