Przeczytać - zrozumieć - narysować
Dodany przez admin dnia 27.01.2010
Uczniowie klasy IV c pod opieką nauczyciela języka polskiego i plastyki dokonali przekładu intersemiotycznego powieści Carla Collodi "Pinokio". Przeróbka utworu prozatorskiego na komiks wymagała nie tylko uruchomienia wyobraźni wizualnej, ale także-nazwijmy to - organizacyjno-edytorskiej. Wizualizacja świata, jakiej dokonali czwartoklasiści, z pewnością ułatwiła odczytanie lektury na poziomie dosłownym, ale także przyczyniła się do odkrycia znaczeń symbolicznych.
Pełna Treść

PRZECZYTAĆ- ZROZUMIEĆ - NARYSOWAĆ

Uczniowie klasy IV c pod opieką nauczyciela języka polskiego i plastyki dokonali przekładu intersemiotycznego powieści Carla Collodi "Pinokio". Przeróbka utworu prozatorskiego na komiks wymagała nie tylko uruchomienia wyobraźni wizualnej, ale także-nazwijmy to - organizacyjno-edytorskiej. Wizualizacja świata, jakiej dokonali czwartoklasiści, z pewnością ułatwiła odczytanie lektury na poziomie dosłownym, ale także przyczyniła się do odkrycia znaczeń symbolicznych. Praca nad komiksową wersją losów drewnianego pajacyka dostarczyła uczniom prawdziwej satysfakcji. Z odbiorcy dzieła literackiego stali się w istocie twórcami, którzy -rozpoznając sens powieści, opracowali jego wyobrażeniowy odpowiednik. Pracę zbiorową czwartoklasistów publikujemy poniżej.
Organizatorzy zajęć:
Maria Gerowska
Barbara Jażdżewska