Tydzień Kultury Ekologicznej - dzień drugi
Dodany przez admin dnia 22.04.2010
20 kwiecień 2010r. - wtorek
Zajęcia dydaktyczno - wychowawcze

"Przyrodnik" przyrodę kocha, lubi, ceni, po prostu - wielbi niesłychanie. Lecz nie potrafi wytłumaczyć: Dlaczego wciąż gałęzie łamie? Przyroda nie zna nagrody ni kary. Zna tylko konsekwencje.
R. Ingersoll

Pełna Treść
20 kwiecień 2010r. - wtorek
Zajęcia dydaktyczno - wychowawcze

"Przyrodnik" przyrodę kocha, lubi, ceni, po prostu - wielbi niesłychanie. Lecz nie potrafi wytłumaczyć: Dlaczego wciąż gałęzie łamie? Przyroda nie zna nagrody ni kary. Zna tylko konsekwencje.
R. Ingersoll

Jak co roku w trakcie obchodów Tygodnia Kultury Ekologicznej odbywa się w naszej szkole konkurs na Najlepszego Przyrodnika Klas V. Głównym celem konkursu jest sprawdzenie wśród uczniów poziomu wiedzy z zakresu rozpoznawania niektórych gatunków drzew i krzewów charakterystycznych dla Borów Tucholskich.
W tym roku w konkursie wzięło udział 26 uczniów klas V. Najwyższe wyniki osiągnęły następujące osoby:
- I miejsce i tytuł Najlepszego Przyrodnika Klas V uzyskał Wojciech Fierek (klasa Vb)
- II miejsce - Paulina Hinc (klasa Va)
- III miejsce - Laura Zander (klasa Vd)

Jednak wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
Dnia 20 kwietnia uczniowie klas: V a i V f pod opieką p. D. Szlachcikowskiej, p. M. Narloch i p. A. Szpręgi udali się na zajęcia przyrodnicze do wyłuszczarni nasion do Klosnowa. Młodzież dzięki uprzejmości p. Marka Pałaszyńskiego - pracownika Nadleśnictwa Rytel mogła zobaczyć jedną z najstarszych i największych wyłuszczarni nasion w Europie.
Starą wyłuszczarnię wybudowano w 1913 roku. Wartym uznania jest znajdujący się tu od początku istnienia wyłuszczarni sprawny do dzisiaj silnik Diesla napędzający wszystkie urządzenia. Wyłuszczarnia ta funkcjonowała do 1998 roku, a w chwili obecnej działa już nowa wyłuszczarnia nasion znajdująca się tuż obok starej.
W Leśnej Izbie Edukacyjnej w starej wyłuszczarni uczniowie mieli bardzo ciekawe zajęcia edukacyjne z zakresu rozpoznawania drzew i krzewów iglastych po szyszkach, igłach i po pokroju drzewa. Mogli również obserwować rozwój rośliny iglastej od nasionka do kilkudniowej siewki. Największą atrakcją dla dzieci było skakanie po wyłuskanych szyszkach. Dzieci wróciły do szkoły bardzo zadowolone i z nowym zasobem wiedzy o lesie.