Rower, przyroda i ja - wycieczka Vb
Dodany przez admin dnia 07.06.2014
Albert Einstein kiedyś powiedział "Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving", co oznacza "Życie jest jak jazda na rowerze. Żeby utrzymać równowagę, musisz się poruszać naprzód". Tak i my, klasa V b, pewnego pięknego dnia postanowiliśmy wraz z p. Hanną Frycą i wychowawczynią Beatą Drewczyńską "pobalansować na rowerze" pośród otaczającej nas przyrody. Oczywiście byłoby nudno, gdyby nie przytrafiły się jakieś przygody z naszymi "rowerowymi rumakami". Na szczęście szybka interwencja miłego pana : pozwoliła nam na kontynuację naszego wypadu za miasto.
Pełna Treść
Rower, przyroda i ja
Albert Einstein kiedyś powiedział "Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving", co oznacza "Życie jest jak jazda na rowerze. Żeby utrzymać równowagę, musisz się poruszać naprzód". Tak i my, klasa V b, pewnego pięknego dnia postanowiliśmy wraz z p. Hanną Frycą i wychowawczynią Beatą Drewczyńską "pobalansować na rowerze" pośród otaczającej nas przyrody. Oczywiście byłoby nudno, gdyby nie przytrafiły się jakieś przygody z naszymi "rowerowymi rumakami". Na szczęście szybka interwencja miłego pana : pozwoliła nam na kontynuację naszego wypadu za miasto.
Jednym z celów naszej wyprawy był ośrodek jeździecki PEGAZ w Kwiekach, po którym oprowadziła nas miła pani, opowiadając, co dzieje się podczas takich zawodów jeździeckich oraz "przedstawiła" nam kilka pięknych koni. Widzieliśmy też piękne bryczki i powozy, które są dzisiaj tylko zabytkowymi pojazdami, choć niektóre z nich są jeszcze wykorzystywane podczas zawodów.
W powrotnej drodze nie mogło się obyć bez odwiedzin u naszego znajomego pana leśniczego p. E. Osowickiego, który przygotował dla nas ognisko, aby móc coś przekąsić po dość wyczerpującej jeździe rowerowej. Oprócz tego p. Osowicki oprowadził nas po ścieżce przyrodniczo-leśnej, której trasa była podzielona na 8 przystanków. Dowiedzieliśmy się tam m.in. o gospodarce nasiennej drzewostanu, ochronie przeciwpożarowej lasów, remizie dla ptaków, ochronie lasu przed szkodnikami i wielu innych ciekawych informacji o lesie. Dodatkowo dziewczynki przeprowadziły z panem leśniczym wywiad, który był jednym z zadań projektu międzyprzedmiotowego (j. polski, przyroda, j. angielski). Projekt ten ma na celu samodzielne poszukiwanie wiedzy z różnych źródeł głównie na temat przyrody, włączając w to język polski i język angielski. Uczniowie pracują w grupach i ich zadaniem jest wykonać prace, które następnie zaprezentują podczas lekcji otwartej dla rodziców i gości. Według badań przeprowadzonych w Polsce w 2006 r. przez PISA (Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów) "Zaciekawienie i nauczenie zadawania pytań jest najprostszą drogą rozwoju[...]takie sposoby postępowania i rozumowania budują trwały fundament wiedzy."
Wierzymy zatem, iż poszukiwanie wiedzy i zdolność dociekania, korzystnie wpłynie na rozwój naszej młodzieży jak też na ich integrację oraz umiejętność współpracy w grupie.
Opracowała: Beata Drewczyńska
Zdjęcia: Hanna Fryca