Dzień Ziemi w klasach III
Dodany przez admin dnia 28.04.2006
Dzień spotkania - 20 kwietnia 2006r.
Miejsce - sala gimnastyczna
Cele:
- rozbudzanie aktywnych postaw wobec ochrony środowiska;
- rozwijanie u uczniów wrażliwości na piękno otaczającej przyrody;
- kształcenie umiejętności troski o środowisko naturalne;
- kształcenie postawy młodego ekologa; (...)
Pełna Treść
Sprawozdanie z obchodów Dnia Ziemi w klasach
"trzecich"
Dzień spotkania - 20 kwietnia 2006r.
Miejsce - sala gimnastyczna
Cele:
- rozbudzanie aktywnych postaw wobec ochrony środowiska;
- rozwijanie u uczniów wrażliwości na piękno otaczającej przyrody;
- kształcenie umiejętności troski o środowisko naturalne;
- kształcenie postawy młodego ekologa;
Środki dydaktyczne:
- rozsypanka wyrazowa dla każdej klasy;
- tekst piosenki "Zostań moim przyjacielem";
- tekst motta spotkania;
- rysunki do kolorowania i wyklejania przedstawiające zwierzęta i rośliny leśne dla każdej klasy;
- płyta z nagraniem leśnych odgłosów;
- zestaw pytań z zakresu wiedzy przyrodniczej do konkursu - "Turniej wiedzy przyrodniczej"
- plansza ukazująca smutny las;
- dyplomy dla każdej klasy biorącej udział;
- dyplomy dla najlepszych klas w konkursie przyrodniczym;
- nagrody I - miejsce (jabłka dla całej klasy, II i III miejsce -talerz z marchewką i ogórkiem );
- witaminowe medale dla wszystkich uczestników spotkania - do zjedzenia talerze warzyw;
Uczestnicy spotkania:
- klasa III a - wychowawca p. Sylwia Sikora
- klasa III b - wychowawca p. E. Rutkowska
- klasa III c - wychowawca - p. J. Kowalewska
- klasa III d - wychowawca - p. G. Papierowska
- klasa III e - wychowawca - p. E. Błocińska
- klasa III f - wychowawca - p. J. Fryzowska
- klasa III g - wychowawca - p. J. Kulesza
Przebieg spotkania:
- Powitanie uczniów i wychowawców przez p. E. Rutkowską i p. J. Kulesza.
- Losowanie miejsca na sali - znaczka (zwierzątka leśnego).
- Zapoznanie się ze słowami i melodią piosenki "Zostań moim przyjacielem".
- Krótkie wprowadzenia na temat Dnia Ziemi.
- Prezentacja klas okrzykiem - motto dnia.
- Układanie hasła przewodniego przez każdą z klas.
- Przedstawienie celu i tematu spotkania;
- rozmowa przy planszy - "smutny las";
- słuchanie odgłosów lasu nagranie z płyty;
- Przedstawienie zadań do realizacji;
- podział klas na zespoły;
- I grupa - literacka (układa rymowanki na temat podanych zwierząt i roślin leśnych);
- II grupa - plastyczna (koloruje i wykleja zwierzęta i rośliny występujące w lesie);
- III grupa - przyrodnicza (bierze udział w konkursie wiedzy przyrodniczej "Turniej wiedzy przyrodniczej";
- jedną grupę tworzą uczniowie ze wszystkich klas po jednym uczestniku (praca plastyczna - drzewa i krzewy leśne);
- Realizacja według wskazówek prowadzących;
- prace plastyczne;
- śpiewanie piosenki;
- zabawa przy muzyce;
- łączenie elementów lasu, zwierząt i rymowanek;
LAS PEŁEN ZWIERZ¡T I ROŚLIN, LAS PIĘKNY I KOLOROWY
- Podsumowanie;
- rozmowa oceniająca wykonanie wspólnej pracy;
- ogłoszenie wyników konkursu przyrodniczego;
- wręczenie nagród dla najlepszych klas;
- wręczenie dyplomów dla wszystkich klas;
- zabawa przy muzyce, wspólne zaśpiewanie piosenki;
- pożegnanie się klas;
Przygotowanie i przeprowadzenie:
J. Kulesza
E. Rutkowska
Kilka ujęć
(kliknij na zdjęcie aby powiększyć)