"Klasowa telewizja" w kl. III h
Dodany przez admin dnia 25.10.2016
We wtorek 25.10.2016r. uczniowie klasy IIIh wyemitowali program pt: "Warzywko i Ty" w "klasowej telewizji" na kanale TVP Przyroda. Do tego programu przygotowywali się podczas zajęć edukacyjnych oraz w pracy domowej. Na lekcjach dzieci dużo mówiły o różnych roślinach i zapoznawały się z wykorzystaniem jesiennych zbiorów. Następnie zostały podzielone na pięć zespołów. Każda grupa poszerzała wiadomości korzystając z różnych źródeł (Internet, czasopisma, książki przyrodnicze, itp.), by opracować prezentację swojego programu, na który składały się: wywiad z warzywem (kalafiorem, kapustą, pomidorem, ziemniakiem i marchewką), przygotowanie strojów, scenografii oraz zastosowanie dodatkowych atrakcji.
Pełna Treść
"Klasowa telewizja" w kl. III h
We wtorek 25.10.2016r. uczniowie klasy IIIh wyemitowali program pt: "Warzywko i Ty" w "klasowej telewizji" na kanale TVP Przyroda. Do tego programu przygotowywali się podczas zajęć edukacyjnych oraz w pracy domowej. Na lekcjach dzieci dużo mówiły o różnych roślinach i zapoznawały się z wykorzystaniem jesiennych zbiorów. Następnie zostały podzielone na pięć zespołów. Każda grupa poszerzała wiadomości korzystając z różnych źródeł (Internet, czasopisma, książki przyrodnicze, itp.), by opracować prezentację swojego programu, na który składały się: wywiad z warzywem (kalafiorem, kapustą, pomidorem, ziemniakiem i marchewką), przygotowanie strojów, scenografii oraz zastosowanie dodatkowych atrakcji. Prezentacja odbyła się z udziałem rodziców, którzy stanowili komisję oceniającą występy. Wszystkie zespoły solidnie i efektownie wywiązały się z zadania. Były zapowiedzi spikerów, interesujące wywiady z warzywami, barwne stroje oraz "tła" – scenografia w postaci plakatów, ilustracji, zdjęć, a także trafnie dobrane rekwizyty. Odbyły się też recytacje wierszy oraz śpiew piosenek. Grupy zadbały o dodatkowe atrakcje, np. przekąski dla wszystkich - koreczki z pomidorów i mazzarelli, estetycznie wykonane przepisy z pomidorów dla każdej grupy, figurki z ziemniaków, soki marchewkowe jako poczęstunek dla gości i kolegów, okazy naturalnych warzyw, przetwory. Rodzice wysoko ocenili efekty pracy poszczególnych zespołów uwzględniając estetykę wykonanych prac, sposób prezentacji, współpracę i zaangażowanie całej grupy podczas występu. Słowa uznania należą się nie tylko dzieciom, ale także mamusiom i tatusiom, którzy wspierali, pomagali i czuwali nad pracą konkretnego zespołu. Można przypuszczać, że zajęcia te były dla uczniów dobrą zabawą i zachęciły do samodzielnego poszerzania wiedzy, ale przede wszystkim do codziennego spożywania warzyw w różnej postaci.
wych. kl. III h Mirosława Knitter