Zasady właściwej segregacji odpadów
Dodany przez admin dnia 21.05.2017
19 maja 2017 roku uczniowie klas II d uczestniczyli w prelekcji na temat "Co wiemy o odpadach?", "Zasady segregowania śmieci". Spotkanie zostało zorganizowane przez Urzędu Miasta w Czersku. Celem prelekcji przeprowadzonej przez panią Izabelę Rędzińską, pracującą w Wydziale Rolnictwa i Środowiska było przybliżenie uczniom sposobów właściwego gospodarowania odpadami, selektywnej zbiórki i segregacji surowców wtórnych. Prowadząca prelekcję w ciekawy i obrazowy sposób zapoznała dzieci z zasadami recyklingu zgodnie z założeniami edukacji proekologicznej, aktywnie zachęcając wszystkich do sortowania i właściwego przeznaczenia zużytych dóbr, szczególnie tych szkodliwych dla środowiska naturalnego.
Pełna Treść
Zasady właściwej segregacji odpadów
19 maja 2017 roku uczniowie klas II d uczestniczyli w prelekcji na temat "Co wiemy o odpadach?", "Zasady segregowania śmieci". Spotkanie zostało zorganizowane przez Urzędu Miasta w Czersku. Celem prelekcji przeprowadzonej przez panią Izabelę Rędzińską, pracującą w Wydziale Rolnictwa i Środowiska było przybliżenie uczniom sposobów właściwego gospodarowania odpadami, selektywnej zbiórki i segregacji surowców wtórnych. Prowadząca prelekcję w ciekawy i obrazowy sposób zapoznała dzieci z zasadami recyklingu zgodnie z założeniami edukacji proekologicznej, aktywnie zachęcając wszystkich do sortowania i właściwego przeznaczenia zużytych dóbr, szczególnie tych szkodliwych dla środowiska naturalnego.
Zajęcia były bardzo interesujące, a przede wszystkim znacznie wzbogaciły i usystematyzowały umiejętności i wiedzę uczniów, którą wykazały się podczas rozwiązania testu. Wszystkie dzieci zaliczyły go na piątkę. Drugoklasiści wyrazili duże zainteresowanie, zaangażowanie i zadowolenie z przeprowadzonej lekcji.
Na zakończenie uczestnicy zajęć otrzymali od pan Izy długopisy, jojo-grę zręcznościową, słodycze oraz worki do prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów, a także ulotki, które będą przypominały o właściwej segregacji śmieci.
Dziękuję pani Izabeli Rędzińskiej za przeprowadzenie zajęć edukacyjnych, które z pewnością przyczyniły się do wzrostu świadomości uczniów na temat problemów związanych z gospodarką odpadami. Niewątpliwie dzieci nauczyły się prawidłowych zachowań proekologicznych. Zdobytą wiedzę będą mogły wykorzystać w życiu codziennym.
wych. klasy Grażyna Papierowska