"Klasowa telewizja" w IIIa
Dodany przez admin dnia 24.10.2013
W środę 23.10.2013r. uczniowie klasy IIIa wyemitowali program pt: "Warzywko znane i mniej znane" w "klasowej telewizji" na kanale TVP Przyroda. Do tego programu przygotowywali się podczas zajęć edukacyjnych, a także w ramach realizacji innowacji pedagogicznej "Ja w świecie przyrody". Najpierw dzieci poznały różne warzywa, wyróżniały ich części jadalne, zapoznały się z wartościami odżywczymi oraz mówiły o wykorzystaniu warzyw (surówki, sałatki, przetwory). Następnie zostały podzielone na pięć zespołów. Każda grupa poszerzała wiadomości korzystając z różnych źródeł (Internet, czasopisma, książki przyrodnicze, itp.), by opracować prezentację swojego programu, na który składały się: wywiad z warzywem, przygotowanie strojów, scenografii oraz zastosowanie dodatkowych atrakcji.
Pełna Treść

"Klasowa telewizja" w kl. III a

W środę 23.10.2013r. uczniowie klasy IIIa wyemitowali program pt: "Warzywko znane i mniej znane" w "klasowej telewizji" na kanale TVP Przyroda. Do tego programu przygotowywali się podczas zajęć edukacyjnych, a także w ramach realizacji innowacji pedagogicznej "Ja w świecie przyrody". Najpierw dzieci poznały różne warzywa, wyróżniały ich części jadalne, zapoznały się z wartościami odżywczymi oraz mówiły o wykorzystaniu warzyw (surówki, sałatki, przetwory). Następnie zostały podzielone na pięć zespołów. Każda grupa poszerzała wiadomości korzystając z różnych źródeł (Internet, czasopisma, książki przyrodnicze, itp.), by opracować prezentację swojego programu, na który składały się: wywiad z warzywem, przygotowanie strojów, scenografii oraz zastosowanie dodatkowych atrakcji. Prezentacja odbyła się z udziałem rodziców, którzy stanowili komisję oceniającą występy. Widzami programu były także: pani dyrektor Bożena Spica i pani wicedyrektor Ewa Polakiewicz oraz nasz kolega z klasy pierwszej Patryk Tachasiuk. Wszystkie zespoły solidnie i efektownie wywiązały się z zadania. Były zapowiedzi spikerów, interesujące wywiady z warzywami, kolorowe stroje oraz "tła" - scenografia, trafnie dobrane rekwizyty. Obyły się też recytacje wierszy, tańce i piosenki wykonane zespołowo lub solo, a także reklama oraz konkurs SMS - owy. Grupy zadbały o dodatkowe atrakcje, np. chipsy z ziemniaków, ciasto marchewkowe, sałatka z kalafiora, kolorowanka z "kapustą", kosz z przetworami. Zarówno rodzice, jak i panie dyrektorki wysoko ocenili efekty pracy poszczególnych zespołów. Słowa uznania należą się nie tylko dzieciom, ale także rodzicom, którzy wspierali, pomagali i czuwali nad pracą konkretnego zespołu. Można przypuszczać, że zajęcia te były dla uczniów dobrą zabawą i zachęciły dzieci do samodzielnego poszerzania wiedzy, ale przede wszystkim do codziennego spożywania warzyw.
Wychowawczyni kl. IIIa M. Knitter