Klasa VIII d na wycieczce w Beskidach i Krakowie
Dodany przez admin dnia 11.06.2019
Wczesnym wtorkowym rankiem( 28.05 ) pod opieką p.Hanny Kaszubowskiej oraz p. Joanny Jażdżewskiej wyruszyliśmy na wycieczkę szkolną na południe naszego kraju.
Pełna Treść

Klasa VIII d na wycieczce w Beskidach i Krakowie

Pierwszego dnia, po bardzo długiej podróży przybyliśmy do Dąbrowy Górniczej, gdzie zwiedzaliśmy nieczynną już Kopalnię Ćwiczebną "Sztygarkę", wewnątrz której dowiadywaliśmy się o sposobach wydobywania i pozyskiwania węgla sprzed ponad 50 lat. Następnie w deszczowej aurze udaliśmy się do muzeum w Dąbrowie Górniczej, gdzie poznaliśmy m.in historię tego górniczego miasta. Kolejnym punktem naszej wycieczki były Wadowice – miasto urodzenia papieża-Polaka Jana Pawła II, gdzie każdy miał czas, aby posmakować rozsławione w całym kraju papieskie kremówki. Po intensywnym dniu zwiedzania udaliśmy się do naszego pensjonatu ,,Harnaś “, znajdującego się w Zawoi (najdłuższej wsi w Polsce).Kolejnego dnia czekała nas wyczekiwana przez wiele osób wizyta w Energylandii, która zajęła nam ponad 7 godzin. Trzeciego dnia wycieczki wspinaliśmy się na Babią Górę (najwyższy szczyt Beskidów Zachodnich (1725 m.n.p.m ) i poza Tatrami najwyższym szczyt w Polsce. Zaliczany jest do Korony Gór Polskich. Podczas wspinania się na masyw Babiej Góry pogoda nie była dla nas powodem do radości, ponieważ cały czas padał deszcz. Ostatniego dnia przed powrotem do naszego rodzinnego Czerska czekało nas zwiedzanie drugiej stolicy naszego kraju - Krakowa. Dowiedzieliśmy się, gdzie w Katedrze Wawelskiej spoczywają dawni królowie naszej ojczyzny, oglądaliśmy dzwon Zygmunta i krypte wieszczów. Dowiedzieliśmy się także, gdzie na rynku głównym Albrecht Hohenzollern składał hołd lenny Zygmuntowi Staremu. Po powrocie do naszego autobusu obraliśmy kurs Czersk, do którego wróciliśmy w piątek około godziny 23.00.
Wycieczka bardzo się wszystkim spodobała. Dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń. Łączyła rozrywkę z nauką i wspinaczką. Długo będziemy ją wspominać.