„Klasowa telewizja” w kl. III b i III c
Dodany przez admin dnia 23.10.2019
Podczas zajęć edukacyjnych oraz w ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Ja w świecie przyrody” dzieci z klasy III b i III c poznały różne warzywa, rozmawiały o ich wartościach odżywczych i znaczeniu w codziennym jadłospisie. Wykorzystując tę wiedzę przygotowywały się do występów w „klasowej telewizji” w programie „Warzywko i Ty”. Uczniowie zostali podzieleni na zespoły. Każda grupa poszerzając wiadomości w różnych źródłach (encyklopedii, internecie, czasopismach itp.) opracowywała prezentację swojego programu, na który składały się: wywiad z warzywem, przygotowanie strojów, scenografii oraz zastosowanie dodatkowych atrakcji. Prezentacja odbyła się z udziałem zaproszonych gości, którzy jednocześnie stanowili komisję oceniającą występy.
Pełna Treść

„Klasowa telewizja” w kl. III b i III c

Podczas zajęć edukacyjnych oraz w ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Ja w świecie przyrody” dzieci z klasy III b i III c poznały różne warzywa, rozmawiały o ich wartościach odżywczych i znaczeniu w codziennym jadłospisie. Wykorzystując tę wiedzę przygotowywały się do występów w „klasowej telewizji” w programie „Warzywko i Ty”. Uczniowie zostali podzieleni na zespoły. Każda grupa poszerzając wiadomości w różnych źródłach (encyklopedii, internecie, czasopismach itp.) opracowywała prezentację swojego programu, na który składały się: wywiad z warzywem, przygotowanie strojów, scenografii oraz zastosowanie dodatkowych atrakcji. Prezentacja odbyła się z udziałem zaproszonych gości, którzy jednocześnie stanowili komisję oceniającą występy. Wszystkie zespoły solidnie i efektownie wywiązały się z zadania. Były zapowiedzi spikerów, interesujące wywiady z warzywami, kolorowe i pomysłowe stroje, telewizor, piękna scenografia oraz trafnie dobrane rekwizyty. Odbyły się recytacje wierszy i śpiewy piosenek przeplatane reklamami. Grupy zadbały o dodatkowe atrakcje, np. szatkowanie kapusty, pieczenie ciasta marchewkowego, pojawiły się frytki, koreczki z warzyw czy surówka z kapusty, a nawet postawiono stragan z warzywami. Na zakończenie odbyła się degustacja zdrowych potraw – był to niewątpliwie najsmaczniejszy moment programu. W związku z tym, że przygotowanie projektu łączyło się z pracą grupową po zajęciach edukacyjnych, na pewno fakt ten wpłynął na zacieśnienie więzi i relacji między rówieśnikami.
Wychowawczynie obu klas mają nadzieję, że zajęcia te były dla uczniów dobrą zabawą i zachęciły dzieci do samodzielnego poszerzania wiedzy oraz do codziennego spożywania warzyw.
Mirosława Knitter
Maria Łangowska