Spotkanie z Vashti w zerówkach
Dodany przez admin dnia 22.09.2021
15 września dzieci z grupy 0b i 0c obchodziły Międzynarodowy Dzień Kropki.
Tego dnia wszyscy wyróżniali się na tle innych klas, gdyż przyszli do szkoły w strojach z elementami w kropki.
Na początku zajęć dzieci na podstawie okładki, zdjęcia autora i ilustracji przedstawiającej Vashti próbowały odgadnąć, o czym może być książka P. Reynoldsa „Kropka”. Po wysłuchaniu opowiadania porównały swoje hipotezy z treścią książki.
Kolejne zajęcia i zabawy oczywiście powiązane były z kropkami, np.:
-przy muzyce dzieci łączyły się w pary tworzące papierową kropkę,
- wyklejały plastelinowymi kropkami pracę plastyczną,
- na boisku szkolnym brały udział w wyścigu zbierania kropek.
Pełna Treść

Spotkanie z Vashti, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki w zerówkach

15 września dzieci z grupy 0b i 0c obchodziły Międzynarodowy Dzień Kropki.
Tego dnia wszyscy wyróżniali się na tle innych klas, gdyż przyszli do szkoły w strojach z elementami w kropki.
Na początku zajęć dzieci na podstawie okładki, zdjęcia autora i ilustracji przedstawiającej Vashti próbowały odgadnąć, o czym może być książka P. Reynoldsa „Kropka”. Po wysłuchaniu opowiadania porównały swoje hipotezy z treścią książki.
Kolejne zajęcia i zabawy oczywiście powiązane były z kropkami, np.:
-przy muzyce dzieci łączyły się w pary tworzące papierową kropkę,
- wyklejały plastelinowymi kropkami pracę plastyczną,
- na boisku szkolnym brały udział w wyścigu zbierania kropek.
Był też kropkowy zawrót głowy, czyli należało na kartce połączyć ze sobą kropki, by odkryć ukryty rysunek. Dzieci równie świetnie poradziły sobie z kodowaniem drogi od startu do kolorowych kropek.
Tego dnia w odwiedziny do grup przeszedł Robotek, który poprosił przedszkolaków o pomoc. Miały powiedzieć, czego mogą go nauczyć, czyli podzielić się swoim talentem.
Na zakończenie każdy otrzymał dyplom za przyjazny, aktywny udział w Międzynarodowym Dniu Kropki.

Zajęcia miały na celu budowanie pozytywnej samooceny, rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, rozumienia pojęcia szacunku, przyjaźni, doskonalenie umiejętności twórczego myślenia, wnioskowania, kodowania.