Dwa dni z robotyką
Dodany przez admin dnia 26.03.2022
Robotyka w szkole i to już w szkole podstawowej jest standardem. Temat niekiedy budzi wątpliwości. Jednak ważne jest to, aby już od najmłodszych lat oswajać dzieci z technologiami, które wszędzie nas otaczają i odgrywają kluczową rolę w życiu codziennym. Wiemy o tym i dlatego 24 i 25 marca 2022r. zorganizowaliśmy w ramach projektu "Laboratoria Przyszłości" dodatkowe zajęcia z robotyki i konstruowania.
Dzieci klas trzecich z ogromnym zaangażowaniem uczestniczyły w spotkaniu nad stworzeniem zwierzątek, budowli, brył z klocków konstrukcyjnych SkriKit.
Pełna Treść
Robotyka w szkole i to już w szkole podstawowej jest standardem. Temat niekiedy budzi wątpliwości. Jednak ważne jest to, aby już od najmłodszych lat oswajać dzieci z technologiami, które wszędzie nas otaczają i odgrywają kluczową rolę w życiu codziennym. Wiemy o tym i dlatego 24 i 25 marca 2022r. zorganizowaliśmy w ramach projektu "Laboratoria Przyszłości" dodatkowe zajęcia z robotyki i konstruowania.
Dzieci klas trzecich z ogromnym zaangażowaniem uczestniczyły w spotkaniu nad stworzeniem zwierzątek, budowli, brył z klocków konstrukcyjnych SkriKit. Trzeba było być kreatywnym, wykazać się pomysłowością, wyobraźnią przestrzenną i umiejętnościami manualnymi. Zajęcia zmieniły się w niesamowitą konstrukcyjną przygodę. Nie zabrakło także elementów robotyki podczas zabawy ze Skribotami.
Natomiast uczniowie klas siódmych skupili się głównie na robotyce. Po krótkim wstępie na temat algorytmów, ich znaczenia nie tylko w programowaniu, ale i w codzienności zaczęła się nauka przez zabawę.
Uczniowie poznali głównego bohatera, którym był robot o nazwie Skribot. W grupach 2-3 osobowych zapoznali się z jego napędem, czujnikami, światłami, chwytakiem. Na początek mieli możliwość sterowania nim na tablecie lub telefonie jak zabawką. Później zaczęła się prawdziwa robotyka. Należało napisać algorytm, w którym robot musiał pokonywać określoną trasę, rozglądać się po otoczeniu, omijać przeszkody, świecić ledami we wskazanym kolorze, podążać po linii lub za obiektem.
Wymagało to już umiejętności logicznego myślenia, planowania, właściwego układania programu, stosowania warunków, powtórzeń a także nauczenia programu reagowania na otrzymywane informacje z czujników.
Mam nadzieję, że spotkanie ze Skrikitem i Skribotem pobudzi zainteresowanie programowaniem, projektowaniem i konstruowaniem, które jest realizowane na lekcjach informatyki i innych przedmiotach.
Kazimierz Kosecki
film: Bernadeta Rostankowska
zdjęcia: opiekunowie grup