|
Ocena projektu |
Ocena zadań realizowanych w ramach projektu "Szkoła Promująca Zdrowie"
w latach 2000 - 2003.
Cel: Poprawa warunków fizycznych szkoły.
Kryterium sukcesu - 90% zadań zostało wykonanych.
Wykonane zadanie |
Kryterium sukcesu |
Metody realizacji |
Sposób wykonania zadania |
Korzyści |
Zmiana lokalizacji palarni |
90% |
ankiety, pogadanki |
Korzystna lokalizacja palarni ( palarnia została przeniesiona w pomieszczenia piwniczne) |
zmniejszenie ilości palących nauczycieli odizolowanie palarni od uczniów (w miejscu nieuczęszczanym przez uczniów) |
Wymiana oświetlenia w szkole |
100% |
sukces w konkursie "Cenna energia", otrzymanie dotacji w wysokości 3 500 zł. znalezienie licznych sponsorów włączenie się rodziców |
Wymiana oświetlenia w całej szkole |
poprawa oświetlenia w salach lekcyjnych i innych pomieszczeniach- mniejsze zużycie energii poprawa estetyki pomieszczeń zmniejszenie szkodliwego działania na zdrowie (wzrok) |
Wygospodarowanie pomieszczenia do zajęć zespołu korekcyjno-kompensacyjnego. |
100% |
ankieta, spotkania nauczycieli klas I -III, wykonanie zadania przez woźnych szkoły |
Przygotowanie nowego pomieszczenia do zajęć. Remont pomieszczenia. |
poprawa warunków prowadzenia zajęć zespołu wyrównawczego, łatwiejsze ułożenie planu lekcji w klasach I - III |
Poprawa wyglądu zewnętrznego budynku. Odnowienie elewacji. |
100% |
pozyskiwanie pieniędzy (współpraca z Urzędem Gminy w Czersku)ustalenie harmonogramu robót |
Odnowienie elewacji. Dodatkowo: wymiana niektórych okien. |
poprawa estetyki szkoły wymiana okien w niektórych pomieszczeniach zagospodarowanie terenu wokół szkoły |
Zadania do realizacji w przyszłości - w latach 2003 - 2006.
- Wymiana okien w innych pomieszczeniach szkolnych,
- Modernizacja pozostałych łazienek na I i II piętrze,
- Wymiana podłogi w sali nr 40
- Pozyskiwanie sponsorów na dalszą modernizację pomieszczeń szkolnych
Cel: Promowanie stylu zdrowego odżywiania się.
Kryterium sukcesu - Dobre samopoczucie dzieci, umiejętność wyboru zdrowych posiłków.
Wykonane zadanie |
Kryterium sukcesu |
Metody realizacji |
Sposób wykonania zadania |
Korzyści |
Wspólne spożywanie śniadań z dziećmi. |
80% |
pogadanki, spotkania z rodzicami uczniowie przynoszą śniadanie do szkoły jedna przerwa to przerwa typowo śniadaniowa |
Uczniowie spożywają śniadanie z wychowawcą |
uczniowie zjadają śniadanie, uczą się higieny przygotowywania i spożywania posiłków, nauczyciel rozpoznaje środowisko swojego ucznia, jego dom rodzinny |
Wartości odżywcze spożywanych produktów. |
Wybór zdrowej żywności. |
pogadanki, projekt: "Odżywianie, a zdrowie", programy autorskie, realizacja treści ścieżki prozdrowotnej jadłospis szkolnej stołówki spotkania ekologiczne pod hasłem "Jesteś tym, co jesz" |
Uczniowie poszerzają wiedzę na temat ilości i jakości spożywanych produktów. |
uczniowie włączają w jadłospis owoce uczestniczą w spotkaniach ekologicznych dokonują wyboru zdrowej żywności dbają o higienę przygotowywania i spożywania posiłków chętnie korzystają z obiadów w stołówce szkolnej |
Higiena i estetyka spożywanych posiłków. |
Właściwa postawa i forma spożywanych posiłków. |
realizacja tematów na godzinie wychowawczej, udział w projekcie: "Odżywianie, a zdrowie", zwracanie uwagi na te sprawy w ramach wspólnych śniadań w klasach I -III |
Właściwe spożywanie posiłków w stołówce, w klasie, na wspólnych wyjazdach klasowych |
uczniowie znają zasady spożywania posiłków, uczniowie spożywają posiłki zgodnie z zasadami higieny, umieją estetycznie przygotować i spożywać posiłki, potrafią estetycznie nakryć stół do wybranego posiłku |
Ewaluacja - zadania do wykonania w latach 2003 - 2006.
- Coroczna organizacja Dnia Zdrowia w szkole.
- Zmiana asortymentu sprzedawanego w sklepiku szkolnym - likwidacja niektórych towarów, zastąpienie ich produktami zdrowymi, ekologicznymi.
- Zapewnienie uczniom wody mineralnej w klasach, w miesiącach: V, VI, IX, X.
- Pozyskiwanie kolejnych sponsorów w ramach dożywiania dzieci w szkole.
- Zawieranie umów z rodzicami dotyczących włączania do II śniadania w szkole owoców.
- Zwiększenie aktywności ruchowej uczniów.
Cel: Wprowadzenie na stałe do praktyki szkolnej aktywnych metod i form nauczania.
Kryterium sukcesu - 80% nauczycieli stosuje aktywne metody i formy pracy.
Wykonane zadanie |
Kryterium sukcesu |
Metody realizacji |
Sposób wykonania zadania |
Korzyści |
Wprowadzenie projektów międzyprzedmiotowych. |
Uczniowie pracują aktywnymi metodami |
spotkania zespołów przedmiotowych, realizacja projektów w ramach wdrażania treści ścieżek międzyprzedmiotowych |
Uczniowie pracuj ą metodą projektów. Nauczyciele opracowują nowe projekty. |
współpraca nauczycieli wielu przedmiotów, zgranie realizacji tych samych treści, w tym samym czasie projekty jako idealna forma realizacji ścieżek integracja zespołu klasowego |
Udział nauczycieli w szkoleniu: "Aktywizujące formy pracy z uczniem" |
60% nauczycieli uczestniczyła w kursie |
organizacja kursu w szkole udział nauczycieli w szkoleniu |
Nauczyciele poszerzają wiedzę w zakresie aktywnych form i metod pracy. |
nauczyciele zostali wyszkoleni w zakresie aktywizujących form pracy z uczniem |
Wykorzystanie aktywnych form i metod nauczania na różnych zajęciach. |
Uczniowie pracują nowymi metodami |
opracowanie projektów, ewaluacja ścieżek międzyprzedmiotowych wprowadzannie programów i innowacji |
Nauczyciele pracują aktywnymi metodamiNauczyciele opracowują i wdrażają programy i innowacjeNauczyciele są hospitowani pod kątem wdrażanych innowacji |
przenikanie do uczniów tych samych treści, w tym samym czasie integracja zespołu klasowego wdrażanie licznych programów - podwyższanie jakości pracy szkoły |
Ewaluacja - zadnia do wykonania w latach 2003 - 2006.
- Wprowadzanie projektów międzyprzedmiotowych w ramach realizacji treści ścieżki prozdrowotnej.
- Częstsze wprowadzanie metody projektu w klasach I - III.
- Doskonalenie programów i innowacji o tematyce prozdrowotnej.
- Wprowadzanie nowych programów o tematyce prozdrowotnej.
- Doskonalenie nauczycieli w zakresie aktywnych metod i form pracy.
- Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i umiejętnościami z innymi pracownikami szkoły - udostępnianie scenariuszy, konspektów zajęć, projektów innym nauczycielom.
Cel: Dbanie o bezpieczeństwo własne i innych.
Kryterium sukcesu - Dzieci czują się w szkole oraz w drodze do i ze szkoły bezpieczne.
Wykonane zadanie |
Kryterium sukcesu |
Metody realizacji |
Sposób wykonania zadania |
Korzyści |
Ankieta dotycząca bezpieczeństwa. |
Uzyskanie dużej liczby danych |
przygotowanie ankiety przeprowadzenie ankiety opracowanie wyników wyciągnięcie wniosków |
Przeprowadzenie ankiety |
rozpoznanie problemów, zastosowanie środków zapobiegawczych, unikanie sytuacji niebezpiecznych -konfliktowych, agresywnych zwiększenie bezpieczeństwa uczniów na terenie szkoły i poza nią |
Spotkanie z policjantem odnośnie bezpieczeństwa na drodze. |
Znajomość zasad ruchu drogowego i bezpiecznego poruszania się po drodze |
spotkania prelekcje konkursy egzaminy |
spotkania z pedagogiem udział w konkursach plastycznych o tej tematyce zdawanie egzaminu na karę rowerową przez uczniów klas IV udział uczniów w Turnieju Wiedzy o Bezpieczeństwie Ruchu Drogowego |
wzrost szacunku do policjantów sukcesy uczniów w konkursach zwiększenie bezpieczństwa uczniów w szkole i poza nią |
Pogadanka dotycząca bezpieczeństwa w szkolnych autobusach. |
Brak wypadków wśród dojeżdżających uczniów |
pogadanka z wychowawcą klasy pogadanki z pracownikami świetlicy pogadanki z pedagogiem szkolnym |
Obserwacja zachowania się uczniów w autobusie i na przystanku Wyciąganie z tego wniosków |
bezpieczny dojazd uczniów do szkoły wzrost świadomości uczniów na temat ich bezpieczeństwa |
Ewaluacja - zadania do wykonania w latach 2003 - 2006.
- Udział uczniów klas I w prewencyjnym programie: "POPO"
- Pogadanki z pedagogiem szkolnym.
- Uaktywnienie telefonu zaufania.
- Współpraca wychowawcy klasy z domem rodzinnym.
- Dbałość o higienę psychiczną uczniów.
Opracowanie:
Bożena Spica
|
|
|
Podręczniki |
|
Dla rodzica |
|
Nasze Konkursy |
|
|