Biuletyn Informacji publicznej  Stowarzyszenie Przyjaciół "Jedynki"Szkoła Promująca Zdrowie
   GłównaPocztaE–podręcznikiGoogle AppsOffice 365E-dziennikPlan lekcjiFilm o szkole
Piątek, 26 kwietnia 2024 r. Brak aktualizacji strony od 599 dni.    
Ekologia
» Informacje
» LOP
» Wydarzenie z przyrody

Wyszukiwarka działu:

Ocena projektu

Ocena zadań realizowanych w ramach projektu "Szkoła Promująca Zdrowie" w latach 2000 - 2003.

Cel: Poprawa warunków fizycznych szkoły.

Kryterium sukcesu - 90% zadań zostało wykonanych.
Wykonane zadanie Kryterium sukcesu Metody realizacji Sposób wykonania zadania Korzyści
Zmiana lokalizacji palarni 90%
  • ankiety,
  • pogadanki
  • Korzystna lokalizacja palarni ( palarnia została przeniesiona w pomieszczenia piwniczne)
  • zmniejszenie ilości palących nauczycieli
  • odizolowanie palarni od uczniów (w miejscu nieuczęszczanym przez uczniów)
  • Wymiana oświetlenia w szkole 100%
  • sukces w konkursie "Cenna energia", otrzymanie dotacji w wysokości 3 500 zł.
  • znalezienie licznych sponsorów
  • włączenie się rodziców
  • Wymiana oświetlenia w całej szkole
  • poprawa oświetlenia w salach lekcyjnych i innych pomieszczeniach- mniejsze zużycie energii
  • poprawa estetyki pomieszczeń
  • zmniejszenie szkodliwego działania na zdrowie (wzrok)
  • Wygospodarowanie pomieszczenia do zajęć zespołu korekcyjno-kompensacyjnego. 100%
  • ankieta,
  • spotkania nauczycieli klas I -III,
  • wykonanie zadania przez woźnych szkoły
  • Przygotowanie nowego pomieszczenia do zajęć. Remont pomieszczenia.
  • poprawa warunków prowadzenia zajęć zespołu wyrównawczego,
  • łatwiejsze ułożenie planu lekcji w klasach I - III
  • Poprawa wyglądu zewnętrznego budynku. Odnowienie elewacji. 100%
  • pozyskiwanie pieniędzy (współpraca z Urzędem Gminy w Czersku)
  • ustalenie harmonogramu robót
  • Odnowienie elewacji. Dodatkowo: wymiana niektórych okien.
  • poprawa estetyki szkoły
  • wymiana okien w niektórych pomieszczeniach
  • zagospodarowanie terenu wokół szkoły
  • Zadania do realizacji w przyszłości - w latach 2003 - 2006.

    1. Wymiana okien w innych pomieszczeniach szkolnych,
    2. Modernizacja pozostałych łazienek na I i II piętrze,
    3. Wymiana podłogi w sali nr 40
    4. Pozyskiwanie sponsorów na dalszą modernizację pomieszczeń szkolnych

    Cel: Promowanie stylu zdrowego odżywiania się.

    Kryterium sukcesu - Dobre samopoczucie dzieci, umiejętność wyboru zdrowych posiłków.
    Wykonane zadanie Kryterium sukcesu Metody realizacji Sposób wykonania zadania Korzyści
    Wspólne spożywanie śniadań z dziećmi. 80%
  • pogadanki, spotkania z rodzicami
  • uczniowie przynoszą śniadanie do szkoły
  • jedna przerwa to przerwa typowo śniadaniowa
  • Uczniowie spożywają śniadanie z wychowawcą
  • uczniowie zjadają śniadanie,
  • uczą się higieny przygotowywania i spożywania posiłków,
  • nauczyciel rozpoznaje środowisko swojego ucznia, jego dom rodzinny
  • Wartości odżywcze spożywanych produktów. Wybór zdrowej żywności.
  • pogadanki,
  • projekt: "Odżywianie, a zdrowie",
  • programy autorskie,
  • realizacja treści ścieżki prozdrowotnej
  • jadłospis szkolnej stołówki
  • spotkania ekologiczne pod hasłem "Jesteś tym, co jesz"
  • Uczniowie poszerzają wiedzę na temat ilości i jakości spożywanych produktów.
  • uczniowie włączają w jadłospis owoce
  • uczestniczą w spotkaniach ekologicznych
  • dokonują wyboru zdrowej żywności
  • dbają o higienę przygotowywania i spożywania posiłków
  • chętnie korzystają z obiadów w stołówce szkolnej
  • Higiena i estetyka spożywanych posiłków. Właściwa postawa i forma spożywanych posiłków.
  • realizacja tematów na godzinie wychowawczej,
  • udział w projekcie: "Odżywianie, a zdrowie",
  • zwracanie uwagi na te sprawy w ramach wspólnych śniadań w klasach I -III
  • Właściwe spożywanie posiłków w stołówce, w klasie, na wspólnych wyjazdach klasowych
  • uczniowie znają zasady spożywania posiłków,
  • uczniowie spożywają posiłki zgodnie z zasadami higieny,
  • umieją estetycznie przygotować i spożywać posiłki,
  • potrafią estetycznie nakryć stół do wybranego posiłku
  • Ewaluacja - zadania do wykonania w latach 2003 - 2006.

    1. Coroczna organizacja Dnia Zdrowia w szkole.
    2. Zmiana asortymentu sprzedawanego w sklepiku szkolnym - likwidacja niektórych towarów, zastąpienie ich produktami zdrowymi, ekologicznymi.
    3. Zapewnienie uczniom wody mineralnej w klasach, w miesiącach: V, VI, IX, X.
    4. Pozyskiwanie kolejnych sponsorów w ramach dożywiania dzieci w szkole.
    5. Zawieranie umów z rodzicami dotyczących włączania do II śniadania w szkole owoców.
    6. Zwiększenie aktywności ruchowej uczniów.


    Cel: Wprowadzenie na stałe do praktyki szkolnej aktywnych metod i form nauczania.

    Kryterium sukcesu - 80% nauczycieli stosuje aktywne metody i formy pracy.
    Wykonane zadanie Kryterium sukcesu Metody realizacji Sposób wykonania zadania Korzyści
    Wprowadzenie projektów międzyprzedmiotowych. Uczniowie pracują aktywnymi metodami
  • spotkania zespołów przedmiotowych,
  • realizacja projektów w ramach wdrażania treści ścieżek międzyprzedmiotowych
  • Uczniowie pracuj ą metodą projektów. Nauczyciele opracowują nowe projekty.
  • współpraca nauczycieli wielu przedmiotów,
  • zgranie realizacji tych samych treści, w tym samym czasie
  • projekty jako idealna forma realizacji ścieżek
  • integracja zespołu klasowego
  • Udział nauczycieli w szkoleniu: "Aktywizujące formy pracy z uczniem" 60% nauczycieli uczestniczyła w kursie
  • organizacja kursu w szkole
  • udział nauczycieli w szkoleniu
  • Nauczyciele poszerzają wiedzę w zakresie aktywnych form i metod pracy.
  • nauczyciele zostali wyszkoleni w zakresie aktywizujących form pracy z uczniem
  • Wykorzystanie aktywnych form i metod nauczania na różnych zajęciach. Uczniowie pracują nowymi metodami
  • opracowanie projektów,
  • ewaluacja ścieżek międzyprzedmiotowych
  • wprowadzannie programów i innowacji
  • Nauczyciele pracują aktywnymi metodamiNauczyciele opracowują i wdrażają programy i innowacjeNauczyciele są hospitowani pod kątem wdrażanych innowacji
  • przenikanie do uczniów tych samych treści, w tym samym czasie
  • integracja zespołu klasowego
  • wdrażanie licznych programów - podwyższanie jakości pracy szkoły
  • Ewaluacja - zadnia do wykonania w latach 2003 - 2006.

    1. Wprowadzanie projektów międzyprzedmiotowych w ramach realizacji treści ścieżki prozdrowotnej.
    2. Częstsze wprowadzanie metody projektu w klasach I - III.
    3. Doskonalenie programów i innowacji o tematyce prozdrowotnej.
    4. Wprowadzanie nowych programów o tematyce prozdrowotnej.
    5. Doskonalenie nauczycieli w zakresie aktywnych metod i form pracy.
    6. Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i umiejętnościami z innymi pracownikami szkoły - udostępnianie scenariuszy, konspektów zajęć, projektów innym nauczycielom.


    Cel: Dbanie o bezpieczeństwo własne i innych.

    Kryterium sukcesu - Dzieci czują się w szkole oraz w drodze do i ze szkoły bezpieczne.
    Wykonane zadanie Kryterium sukcesu Metody realizacji Sposób wykonania zadania Korzyści
    Ankieta dotycząca bezpieczeństwa. Uzyskanie dużej liczby danych
  • przygotowanie ankiety
  • przeprowadzenie ankiety
  • opracowanie wyników
  • wyciągnięcie wniosków
  • Przeprowadzenie ankiety
  • rozpoznanie problemów,
  • zastosowanie środków zapobiegawczych,
  • unikanie sytuacji niebezpiecznych -konfliktowych, agresywnych
  • zwiększenie bezpieczeństwa uczniów na terenie szkoły i poza nią
  • Spotkanie z policjantem odnośnie bezpieczeństwa na drodze. Znajomość zasad ruchu drogowego i bezpiecznego poruszania się po drodze
  • spotkania
  • prelekcje
  • konkursy
  • egzaminy
  • spotkania z pedagogiem
  • udział w konkursach plastycznych o tej tematyce
  • zdawanie egzaminu na karę rowerową przez uczniów klas IV
  • udział uczniów w Turnieju Wiedzy o Bezpieczeństwie Ruchu Drogowego
  • wzrost szacunku do policjantów
  • sukcesy uczniów w konkursach
  • zwiększenie bezpieczństwa uczniów w szkole i poza nią
  • Pogadanka dotycząca bezpieczeństwa w szkolnych autobusach. Brak wypadków wśród dojeżdżających uczniów
  • pogadanka z wychowawcą klasy
  • pogadanki z pracownikami świetlicy
  • pogadanki z pedagogiem szkolnym
  • Obserwacja zachowania się uczniów w autobusie i na przystanku
  • Wyciąganie z tego wniosków
  • bezpieczny dojazd uczniów do szkoły
  • wzrost świadomości uczniów na temat ich bezpieczeństwa
  • Ewaluacja - zadania do wykonania w latach 2003 - 2006.

    1. Udział uczniów klas I w prewencyjnym programie: "POPO"
    2. Pogadanki z pedagogiem szkolnym.
    3. Uaktywnienie telefonu zaufania.
    4. Współpraca wychowawcy klasy z domem rodzinnym.
    5. Dbałość o higienę psychiczną uczniów.

    Opracowanie: Bożena Spica


    Podręczniki
    Wykaz podręczników na nowy rok szkolny 2022/2023.
    Oddziały zerowe
    Klasy 1-8 (do kupienia)
    Dla rodzica
    UBEZPIECZENIE UCZNIÓW na rok szkolny 2021/2022
    W D Ż
    Menu
    Komunikaty dyrektora
    NAUKA w SP1
    DLA RODZICÓW
    DLA NAUCZYCIELI
    PANEL INFORMACYJNY
    DLA ÓSMOKLASISTY

    Deklaracja dostępności

    Menu obiadowe

    Prawo szkolne
    O szkole
    Czersk i okolice
    Stowarzyszenie

    SU
    ZHP
    Pedagog i psycholog
    Logopeda
    Rzecznik Praw Ucznia
    Rycerstwo

    Zajęcia pozalekcyjne
    Kategorie newsów
    Terminarz 2021/2022
    Sukcesy i uroczystości

    Promocja Zdrowia
    Ekologia
    Sport
    Żeglarstwo
    Języki obce i regionalne
    Biblioteka
    Świetlica

    Opracowania n-li
    Plan lekcji

    Najlepsi uczniowie
    Gazetka szkolna
    Rozrywka
    Różne
    Dla ucznia
    Regulaminy
    Konkursy 2020/2021

    Zadania i ćwiczenia:
    Zadania interaktywne

    Przedmioty
    Technika:
    Technika (K.Mróz)

    Historia:
    Historia (M.Talewski)
    Nasze Konkursy
    Ogólnopolski Konkurs Grafiki Komputerowej "Bezpieczne Wakacje"

    REGULAMIN
    Wyniki poprzednich edycji konkursu:
    rok 2022
    rok 2021
    rok 2020
    rok 2019
    rok 2018
    rok 2017
    rok 2016
    rok 2015
    rok 2014
    rok 2013
    rok 2012
    rok 2011
    rok 2010
    rok 2009
    rok 2008
    rok 2007
    rok 2006
    80766121 Unikalnych Wizyt
    Powered by PHP-Fusion © 2003-2024
    Kazimierz Kosecki SP1 Czersk
    Theme Designed by: Brimstone