Biuletyn Informacji publicznej  Stowarzyszenie Przyjaciół "Jedynki"Szkoła Promująca Zdrowie
   GłównaPocztaKontaktE–podręcznikiGoogle AppsOffice 365E-dziennikPlan lekcjiFilm o szkole
Czwartek, 09 lipca 2020 r. Koniec WAKACJI za 53 dni.    
Newsy
Kategorie
» Konkursy
  - Matemat. i informat.
  - Przyrodnicze
  - Humanistyczne
  - Artystyczne
  - Inne
» Zawody sportowe
» Projekty
» Wycieczki
» Uroczystości i imprezy
» Profilaktyka
» Zajęcia otwarte
» Różne
Dzień Zdrowia 2005

IV SZKOLNY DZIEŃ ZDROWIA
pod hasłem: "Maraton po zdrowie"

1.CELE IMPREZY:

  • Propagowanie zdrowego odżywiania się
  • Zachęcanie do codziennego spożywania owoców i warzyw
  • Propagowanie zdrowego stylu życia
  • Uświadomienie uczniom, że zdrowie zależy od nich samych

2. MIEJSCE: sala gimnastyczna

3. TERMIN: 20.04.2005r. (środa)

4. UCZESTNICY: uczniowie klas piątych

5. ORGANIZATORZY: B. Spica, R. Szarafin, E. Pruszak, wychowawcy klas piątych

6. SCENOGRAFIA

  • Na drabinkach zawieszone hasło
  • Po obu stronach hasła znajdują się prace dzieci przedstawiające owoce i warzywa
  • Stragan z owocami i sokami
  • Sześć stolików, które są miejscem pracy dla poszczególnych klas, zapatrzone w potrzebne przedmioty i nazwę drużyny.

7. PRZYGOTOWANIE UCZNIÓW DO IMPREZY

  • W przygotowanie zaangażowani są wychowawcy, nauczyciel wychowania fizycznego i przyrodnicy
  • Przygotowanie się uczniów trwa dwa tygodnie
  • Uczniowie wybierają owoc lub warzywo, które będą prezentować w czasie IV Szkolnego Dnia Zdrowia.
  • Prezentacja polega na wykonaniu jego modelu w dowolny sposób oraz określenie jego walorów smakowych, wartości odżywczych i innych ciekawostek w jak najbardziej atrakcyjny sposób (scenka, piosenka, wiersz)
  • Cała klasa przygotowuje okrzyk oraz charakterystyczny , związany z wybranym owocem element stroju
  • Powtarza wiadomości dotyczące zdrowego odżywiania
  • Przygotowują elementy do wykonania pracy plastycznej
  • Wybierają drużynę reprezentującą klasę w zawodach sportowych

8. SCENARIUSZ IMPREZY

  • Powołanie komisji.
    Zabawa będzie polegała na zdrowej rywalizacji międzyklasowej.
  • Prezentacja wybranych owoców i warzyw przez klasy V-te (Wszyscy po tej prezentacji wykrzykują hasło "Jeśli nie chcesz mojej zguby witaminę daj mi luby. W witaminach zdrowie jest, więc je trzeba często jeść")
    Prezentacja owoców i warzyw jest oceniana przez komisję.
  • Wspólny śpiew piosenki pt. "Ogórek"
  • Wykonanie pracy plastycznej - "Owocowy ludek"
    Wykonują trzyosobowe reprezentacje z klas.
    Uczniowie wykonują pracę na kartce papieru (A3) z wcześniej przygotowanych przez siebie materiałów.
    Elementy owocowego ludka stanowią owoce i warzywa wykonane z kolorowego papieru, elementy wycięte, suszone, itp.
    Technika dowolna.
    Czas na wykonanie pracy – do 35 minut.
  • Piosenka "Ogórek"
  • Wyścig w piciu mleka
    Dwie osoby z każdej klasy piją mleko i losują pytanie związane tematycznie z zadaniem.
    Wszyscy śpiewają:
    Na melodię "Furmana"
    Musi się starać kto chce być mocny
    Jeśli się zmęczysz trochę odpocznij
    A teraz odchyl głowę w tył
    Ćwicz, jeśli chcesz mieć dużo sił
  • Konkurencje sportowe
    Startują po 4 osoby z każdej klasy
  • Licytacja potrawy przygotowanej w domu (sałatka)
  • Degustacja potraw
  • Podsumowanie konkurencji i wręczenie drobnych upominków


Pytania dla uczestników wyścigu w piciu mleka

  1. Wymień składniki, w które bogate jest mleko?
    Wapń, białko
  2. Wyjaśnij dlaczego podstawowym pożywieniem niemowląt jest mleko?
    Mleko zawiera cenne skladniki potrzebne dla młodego organizmu. Wapń buduje kości, a białko umożliwia wzrost i rozwój.
  3. Które produkty mleczne ( bynajmniej trzy ) zawierające żywe kultury bakterii?
    Kefir, jogurt, twarożek
  4. Czy bakterie zawarte w jogurtach są pożyteczne, jeśli tak to dlaczego?
    Tak, ułatwiają prawidlowe trawienie w jelitach.
  5. Dlaczego produkty mleczne musimy przechowywać w lodówce?
    Gdyż w podwyższonej temperaturze rozwijają się bakterie i produkt traci smak i wygląd.
  6. Dlaczego po chorobie leczonej antybiotykiem lekarz zaleca jedzenie jogurtów?
    Antybiotyk zniszczył swoim dzialaniem nie tylko bakterie chorobotwórcze , ale i bakterie ulatwiające trawienie. Przy pomocy jogurtów odnowimy florę bakteryjną.
  7. Który produkt zawiera więcej białka i wapnia - mleko, czy twaróg lub ser i dlaczego?
    Twaróg i ser, gdyż są wyprodukowane z mleka. Żeby otrzymać kostkę twarogu potrzeba ok. 2 litrów mleka.

Pytania dla uczestników konkursu na wykonanie zdrowej i estetycznej kanapki

  1. Które pieczywo jest bardziej zdrowe - ciemne, czy białe i dlaczego?
    Pieczywo razowe, gdyż zawiera więcej błonnika, jest to cukier, który nie jest przyswajany przez organizm i pełni funkcję regulującą- pomaga w przesuwaniu pokarmu w jelitach.
  2. Wymień wszystkie skladniki pokarmowe, które można spotkać w naszych codziennych posiłkach.
    Białko, tłuszcze, cukry(węglowodany), witaminy, sole mineralne, błonnik
  3. Gdzie w warzywach i owocach jest najwięcej witaminy C, w miąższu, czy tuż pod skórką?
    Pod skórką, należy je więc cienko obierać.
  4. Które produkty żywnościowe znajdują się na najniższej półce piramidy zdrowia, a które najwyżej?
    Najniżej znajdują się : produkty zbożowe
    Najwyżej: tłuszcze i słodycze
  5. Które składniki pokarmowe dostarczaja naszemu organizmowi energii?
    Cukry i tluszcze.
  6. Które zdanie jest właściwe i należy je wdrażać w życie?
    Uzasadnij odpowiedź.
    "Należy jeść książęce śniadanie, obiad biedaka i królewską kolację"
    "Należy jeść królewskie śniadanie, książęcy obiad i kolację biedaka"
    Dlatego, gdyż przy takim sposobie odżywiania organizm będzie dobrze funkcjonował w dzień i lepiej odpoczywał w nocy.
  7. Dlaczego do surówek dodajemy sos lub olej?
    Witaminy w kontakcie z powietrzem (tlenem) utleniają się i tracimy je.
    Natomiast rozpuszczają się w wodzie lub w tluszczu, dzięki czemu trafią do naszego organizmu.
 Komentarze
Brak komentarzy.
 Skomentuj
Zaloguj się, by móc dodawać komentarze.
 Ocena
Tylko członkowie mogą oceniać wpisy.

By ocenić wpis, zaloguj się. Jeśli nie posiadasz jeszcze konta, zarejestruj się.

Twoja ocena została opublikowana.
Podręczniki
Wykaz podręczników na nowy rok szkolny 2020/2021, które należy zakupić we własnym zakresie
Klasy 1-8
Oddziały przedszkolne
Dla rodzica
Ubezpieczenie uczniów na rok szkolny 2020/2021
Menu
Komunikaty dyrektora
NAUKA w SP1
DLA RODZICÓW
DLA NAUCZYCIELI
PANEL INFORMACYJNY
DLA ÓSMOKLASISTY

Menu obiadowe

Prawo szkolne
O szkole
Czersk i okolice
Stowarzyszenie

SU
ZHP
Pedagog i psycholog
Logopeda
Rzecznik Praw Ucznia
Rycerstwo

Zajęcia pozalekcyjne
Kategorie newsów
Terminarz 2019/2020
Sukcesy i uroczystości

Promocja Zdrowia
Ekologia
Sport
Żeglarstwo
Języki obce i regionalne
Biblioteka
Świetlica

Opracowania n-li
Plan lekcji

Najlepsi uczniowie
Gazetka szkolna
Rozrywka
Różne
Dla ucznia
Regulaminy
Konkursy 2018/2019

Turnieje AGAR.IO
AGARIO-2016
AGARIO-2017

E-Matematyk Roku
Wszystko o konkursie
Logowanie

Zadania i ćwiczenia:
Zadania interaktywne

Przedmioty
Technika:
Technika (K.Mróz)

Historia:
Historia (M.Talewski)

Informatyka:
Informatyka (K.Kosecki)
Nasze Konkursy
Ogólnopolski Konkurs Grafiki Komputerowej "Bezpieczne Wakacje"

REGULAMIN
Wyniki poprzednich edycji konkursu:
rok 2020
rok 2019
rok 2018
rok 2017
rok 2016
rok 2015
rok 2014
rok 2013
rok 2012
rok 2011
rok 2010
rok 2009
rok 2008
rok 2007
rok 2006
Księga gości
KSIĘGA GOŚCI

STARA KSIĘGA GOŚCI
54331691 Unikalnych Wizyt
Powered by PHP-Fusion © 2003-2020
Kazimierz Kosecki SP1 Czersk
Theme Designed by: Brimstone