Biuletyn Informacji publicznej  Stowarzyszenie Przyjaciół "Jedynki"Szkoła Promująca Zdrowie
   GłównaPocztaE–podręcznikiGoogle AppsOffice 365E-dziennikPlan lekcjiFilm o szkole
Niedziela, 22 grudnia 2024 r. Brak aktualizacji strony od 839 dni.    
Pedagog szkolny
Pedagog
Luiza Bieszke-Wolf
Psycholog
Justyna Kornaś

» Godziny urzędowania
» Dla nauczycieli
» Dla rodziców
» Dla uczniów

Wyszukiwarka działu:

Komunikowanie

Komunikowanie

Przekazywanie wiadomości pomiędzy nadawcą, a odbiorcą. Pełny proces komunikowania się powinien przebiegać w dwóch kierunkach. Z jednej strony nadawca przekazuje swój komunikat, z drugiej odbiorca reaguje w taki sposób, że zwrotnie przesyła wiadomość nadawcy.

Skuteczne komunikowanie się zachodzi wówczas, gdy wiadomość zostanie właściwie zrozumiana.

Najczęściej wskazuje się trzy zasadnicze rodzaje komunikacji:

werbalna pisemna niewerbalna
Komunikat słowny, bezpośredni notatki, listy, telefaksy, zawiadomienia i wszelkie inne metody przekazywania słów czy symboli na piśmie Gestykulacja, wyraz mimiczny twarzy, dotyk i kontakt fizyczny, wygląd fizyczny, dźwięki paralingwistyczne, spojrzenie, pozycja ciała, odległość między rozmówcami, organizacja przestrzeni
Zalety: szybkość i łatwość uzyskania informacji zwrotnej Zalety: materialne, sprawdzalne i mogą być przechowywane przez długi okres czasu Zalety: stanowi dodatkowe źródło wiedzy, ułatwia przekazywanie informacji werbalnej; trudniejsza do kontroli niż słowna, więc dzięki temu bardziej realna
Wady: podatność na zniekształcenia Wady: dłuższy czas przygotowania komunikatu w tej formie; utrudnione otrzymanie informacji zwrotnej, a często jej brak Wady: wielość znaczeń dla gestu może utrudniać zrozumienie przekazu;

Co sprzyja, co utrudnia komunikację

Zachowania "ciepłe" Zachowania "zimne"
otwarte spoglądanie w oczy
dotykanie rąk rozmówcy
częste uśmiechy
potwierdzające ruchy głowy
zadowolenie, spokój mimiczny
szeroki, otwarty uśmiech
otwarta pozycja ciała
żywa gestykulacja
rzucanie zimnych spojrzeń
unikanie dotyku
surowa powaga
zaprzeczające ruchy głowy
wydymanie warg, dłubanie w zębach
zaciśnięte wargi
zamknięta, blokowana pozycja ciała
ręce złożone, nieruchome


"Szumy informacyjne"
Przeszkody w przekazie informacji. Mogą mieć fizyczny bądź psychologiczny charakter. Do istotnych barier na drodze to efektywnej komunikacji zaliczyć można:
  • różnice językowe
  • różnice w postrzeganiu
  • reakcje emocjonalne
  • przeciążenie informacyjne
  • hałas
  • filtrowanie
  • brak spójności pomiędzy komunikacją werbalną i niewerbalną.

Podręczniki
Wykaz podręczników na nowy rok szkolny 2022/2023.
Oddziały zerowe
Klasy 1-8 (do kupienia)
Dla rodzica
UBEZPIECZENIE UCZNIÓW na rok szkolny 2021/2022
W D Ż
Menu
Komunikaty dyrektora
NAUKA w SP1
DLA RODZICÓW
DLA NAUCZYCIELI
PANEL INFORMACYJNY
DLA ÓSMOKLASISTY

Deklaracja dostępności

Menu obiadowe

Prawo szkolne
O szkole
Czersk i okolice
Stowarzyszenie

SU
ZHP
Pedagog i psycholog
Logopeda
Rzecznik Praw Ucznia
Rycerstwo

Zajęcia pozalekcyjne
Kategorie newsów
Terminarz 2021/2022
Sukcesy i uroczystości

Promocja Zdrowia
Ekologia
Sport
Żeglarstwo
Języki obce i regionalne
Biblioteka
Świetlica

Opracowania n-li
Plan lekcji

Najlepsi uczniowie
Gazetka szkolna
Rozrywka
Różne
Dla ucznia
Regulaminy
Konkursy 2020/2021

Zadania i ćwiczenia:
Zadania interaktywne

Przedmioty
Technika:
Technika (K.Mróz)

Historia:
Historia (M.Talewski)
Nasze Konkursy
Ogólnopolski Konkurs Grafiki Komputerowej "Bezpieczne Wakacje"

REGULAMIN
Wyniki poprzednich edycji konkursu:
rok 2022
rok 2021
rok 2020
rok 2019
rok 2018
rok 2017
rok 2016
rok 2015
rok 2014
rok 2013
rok 2012
rok 2011
rok 2010
rok 2009
rok 2008
rok 2007
rok 2006
108344480 Unikalnych Wizyt
Powered by PHP-Fusion © 2003-2024
Kazimierz Kosecki SP1 Czersk
Theme Designed by: Brimstone