|
KODER JUNIOR - SZKOŁA MISTRZÓW PROGRAMOWANIA |
KODER JUNIOR - SZKOŁA MISTRZÓW PROGRAMOWANIA W ubiegłym roku szkolnym 2018/2019 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Janusza Korczaka w Czersku uczestniczyła w projekcie "KoderJunior - Szkoła Mistrzów Programowania", realizowanym w powiecie chojnickim. Projekt prowadzony był przez Fundację Pro Cultura (lider), Uniwersytet Gdański i Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe.
Celem projektu było przygotowanie szkół do wdrożenia nauki programowania do podstawy programowej oraz upowszechnianie innowacyjnych metod kształtowania umiejętności w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej.
Zajęcia wprowadzające dzieci w świat technologii cyfrowych poprzez ciekawe gry i zabawy w kodowanie oraz programowanie odbywały się przez cały rok szkolny. Atrakcyjność lekcji podnosił też otrzymany sprzęt: roboty, tablety i gry Scottie Go.
Podczas realizacji projektu uczniowie uczestniczyli także w zajęciach poza szkołą, w Muzeum Emigracji w Gdyni. Wycieczka była dla dzieci atrakcyjna formą zdobywania wiedzy i umiejętności.
Zajęcia w przestrzeni naukowej rozwijały kompetencje cyfrowe i programowania z wykorzystaniem wybranych narzędzi dostępnych w instytucji.
Podsumowując działania podejmowane podczas realizacji projektu KoderJunior należy wspomnieć, że udział w projekcie obfitował w liczne korzyści dla uczniów, nauczycieli i szkoły:
Każdy uczeń w klasach 1-3 miał możliwość aby:
• rozwijać swoje kompetencje cyfrowe,
• przygotować się do nauki programowania,
• brać udział w zajęciach z wykorzystaniem gry i aplikacji “Scottie Go”, tabletów, aplikacji “Scratch Junior”,
• na zakończenie projektu otrzymać certyfikat dokumentujący udział w zajęciach, które realizowano w Szkole Podstawowej nr 1 w Czersku.
Dla 12 nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej zapewniono:
• weekendowe szkolenie na temat projektu KoderJunior (sesja plenarna i warsztaty),
• dostęp do platformy edukacyjnej (scenariusze zajęć, poradniki i materiały informacyjne,
webinaria, czat i forum),
• rozwijanie kompetencji cyfrowych,
• wykorzystanie innowacyjnych metod w pracy,
• wsparcie konsultanta podczas realizacji zajęć.
Szkoła, która zgłosiła się do projektu zyskała:
• przygotowanie placówki do wdrożenia nauki programowania do podstawy programowej,
• upowszechnianie innowacyjnych metod kształtowania kompetencji programowania w
edukacji wczesnoszkolnej,
• pomoce dydaktyczne, czyli wyposażenie w zestawy gier edukacyjnych oraz tablety umożliwiające realizację zajęć; po zakończeniu projektu sprzęt i pomoce dydaktyczne stanowią własność szkoły,
• dodatkowo szkoła otrzymała roboty do nauki programowania.
Poniżej reportaż fotograficzny przygotowany przez nauczycielki uczestniczące w projekcie:
• klasy pierwsze: Izabela Rudnik, Janina Kulesza, Lidia Pozorska, Wioleta Kamińska, Maria Adamczyk
• klasy drugie: Celina Kliczkowska, Mirosława Knitter, Maria Łangowska, Ewa Bonkowska,
• klasy trzecie: Ewa Rutkowska, Urszula Sroka, Monika Łobocka.
Opracowanie: L. Pozorska i E. Bonkowska
Kilka ujęć:
(kliknij na zdjęcie, aby powiększyć)
Rodzice lub prawni opiekunowie wyrazili zgodę na wykorzystanie wizerunku dzieci przez Szkołę Podstawową nr 1 w Czersku |
|
Komentarze |
Skomentuj |
Zaloguj się, by móc dodawać komentarze.
|
Ocena |
Tylko członkowie mogą oceniać wpisy.
By ocenić wpis, zaloguj się. Jeśli nie posiadasz jeszcze konta, zarejestruj się.
Twoja ocena została opublikowana.
|
|
Podręczniki |
|
Dla rodzica |
|
Nasze Konkursy |
|
|