Biuletyn Informacji publicznej  Stowarzyszenie Przyjaciół "Jedynki"Szkoła Promująca Zdrowie
   GłównaPocztaE–podręcznikiGoogle AppsOffice 365E-dziennikPlan lekcjiFilm o szkole
Sobota, 23 listopada 2024 r. Brak aktualizacji strony od 810 dni.    
Newsy
Kategorie
» Konkursy
  - Matemat. i informat.
  - Przyrodnicze
  - Humanistyczne
  - Artystyczne
  - Inne
» Zawody sportowe
» Projekty
» Wycieczki
» Uroczystości i imprezy
» Profilaktyka
» Zajęcia otwarte
» Różne
Sprawozdanie z Konkursu Króla Maciusia Pierwszego

Konkurs Króla Maciusia Pierwszego

Janusz Korczak: "Wszyscy jesteśmy sobie potrzebni.
Razem łatwiej, radośniej, mądrzej i bezpieczniej".


Zgodnie z ABC wychowania Janusza Korczaka, zadaniem wychowania jest: kształcić serce, kształcić umysł i połączyć to wszystko z układnością form po to, by uczynić z dziecka człowieka pożytecznego, szlachetnego, szczęśliwego

Korczakowskie przesłanie wyzwoliło w naszej szkolnej społeczności tzw. "burzę mózgów" i tak oto narodził się pomysł Konkursu Króla Maciusia Pierwszego, bohatera znanej książki Patrona naszej szkoły. Żyjemy w innych czasach niż wychowankowie Starego Doktora, rozwiązujemy inne problemy, posiadamy wiedzę i umiejętności na miarę XXI wieku, ale zawsze będziemy się uczyć wspólnego działania.
Opracowując konkursowe cele, zadania i warunki realizacji uwzględniliśmy zatem wszystkie poziomy klasowe. Wychowawcy określili możliwości zespołów uczniowskich, a koordynatorzy Konkursu Króla Maciusia przekazywali niezbędne informacje oraz wspomagali potrzebnymi wskazówkami lub służyli radą. W trakcie działań konkursowych zacierały się różnice związane z funkcją - tak jak u Korczaka, dzieci uczyły się poprzez wspólne działanie dzieci i dorosłych.
Konkurs Króla Maciusia Pierwszego trwał dwa miesiące i wyzwolił mnóstwo pozytywnej energii. Uczestniczyli w nim wszyscy uczniowie. Można było zauważyć umiejętne nawiązywanie kontaktów, twórczą aktywność zespołów klasowych, nowatorskie sposoby planowania i realizowania zadań. Godne podziwu było zaangażowanie nie tylko dzieci, ale i rodziców oraz ludzi dobrej woli.
Efektem Konkursu Maciusia jest przede wszystkim wspólny wysiłek i osiągnięty cel wychowawczy: wdrażanie do wspólnego planowania i działania zgodnie z przyjętym planem oraz umiejętne wprowadzanie modyfikacji w zależności od przyjętej koncepcji. Można zatem uznać, że trud realizowania zaplanowanych zadań w realnych warunkach, szukanie kompromisów i dążenie do obranego celu, to kształtowanie woli i charakteru by tworzyć konkrety służące nam wszystkim.
Rezultatem Konkursu Maciusia Pierwszego są wspaniałe klasowe zbiory prac plastycznych i technicznych, które zręcznie i pomysłowo wykonano "własnymi rękami". Żyjąc w konsumpcyjnych czasach gotowych i seryjnych produktów, można tu podziwiać talent i pomysłowość arcydzieł wykonywanych indywidualnie, czasem grupowo lub zespołowo: królewskie portrety, korony monarchów, rycerskie tarcze i sztandary, egzotyczne kwiaty i drzewa.
Planując konkursowe zadania uwzględniono nie tylko cele wychowawcze, ale również zastosowanie wykonanych zadań w konkretnej sytuacji, czyli wykorzystanie osiągniętych rezultatów w praktyce. Zbliża się 45-lecie Szkoły Podstawowej nr 1 w Czersku i. J. Korczaka i możemy teraz stworzyć na naszych szkolnych korytarzach świąteczny nastrój zgodnie z myślą pedagogiczną Janusza Korczaka. W ramach zbliżającego się roku 2012, który ogłoszono Rokiem Korczaka nie można tylko mówić o Patronie naszej szkoły, bo Korczak nie może być ikoną - o Korczaku trzeba opowiadać w konkretnych sytuacjach i działać tak, aby nauczanie Korczaka dotarło do konkretnych ludzi: do dzieci i do dorosłych.
Podsumowując Konkurs Króla Maciusia Pierwszego wszyscy musimy sobie pogratulować i podziękować za wspólne działanie. Szczególne PODZIĘKOWANIA należą się jednak uczniom, rodzicom i wychowawcom z poziomu:
KLAS PIERWSZYCH - za zbiórkę maskotek i przytulanek, które zamieszkają teraz w Sali Zabaw;
KLAS DRUGICH - za wspaniałe królewskie korony i berła do Sali Tronowej;
KLAS TRZECICH - za królewskie portrety zdobiące komnatę Maciusia I;
KLAS CZWARTYCH - za sztandary i tarcze, które nigdy nie zostaną wykorzystane w celach wojennych;
KLAS PI¡TYCH - za egzotyczne kwiaty i nastrój na Bezludnej Wyspie;
KLAS SZÓSTYCH - za pomoc w tworzeniu Bezludnej Wyspy Króla Maciusia.

Koordynatorzy prac konkursowych:
Mirosława Knitter
Wioleta Kamińska
Janina Kulesza
Justyna Namirowska
Ewelina Bąk
Ewa Keister
Lidia Pozorska
Fotografie: Bernadeta Rostankowska i Jerzy Polakiewicz
 Komentarze
Brak komentarzy.
 Skomentuj
Zaloguj się, by móc dodawać komentarze.
 Ocena
Tylko członkowie mogą oceniać wpisy.

By ocenić wpis, zaloguj się. Jeśli nie posiadasz jeszcze konta, zarejestruj się.

Twoja ocena została opublikowana.
Podręczniki
Wykaz podręczników na nowy rok szkolny 2022/2023.
Oddziały zerowe
Klasy 1-8 (do kupienia)
Dla rodzica
UBEZPIECZENIE UCZNIÓW na rok szkolny 2021/2022
W D Ż
Menu
Komunikaty dyrektora
NAUKA w SP1
DLA RODZICÓW
DLA NAUCZYCIELI
PANEL INFORMACYJNY
DLA ÓSMOKLASISTY

Deklaracja dostępności

Menu obiadowe

Prawo szkolne
O szkole
Czersk i okolice
Stowarzyszenie

SU
ZHP
Pedagog i psycholog
Logopeda
Rzecznik Praw Ucznia
Rycerstwo

Zajęcia pozalekcyjne
Kategorie newsów
Terminarz 2021/2022
Sukcesy i uroczystości

Promocja Zdrowia
Ekologia
Sport
Żeglarstwo
Języki obce i regionalne
Biblioteka
Świetlica

Opracowania n-li
Plan lekcji

Najlepsi uczniowie
Gazetka szkolna
Rozrywka
Różne
Dla ucznia
Regulaminy
Konkursy 2020/2021

Zadania i ćwiczenia:
Zadania interaktywne

Przedmioty
Technika:
Technika (K.Mróz)

Historia:
Historia (M.Talewski)
Nasze Konkursy
Ogólnopolski Konkurs Grafiki Komputerowej "Bezpieczne Wakacje"

REGULAMIN
Wyniki poprzednich edycji konkursu:
rok 2022
rok 2021
rok 2020
rok 2019
rok 2018
rok 2017
rok 2016
rok 2015
rok 2014
rok 2013
rok 2012
rok 2011
rok 2010
rok 2009
rok 2008
rok 2007
rok 2006
107954805 Unikalnych Wizyt
Powered by PHP-Fusion © 2003-2024
Kazimierz Kosecki SP1 Czersk
Theme Designed by: Brimstone