|
Przedmiotowy system oceniania HISTORIA I SPOŁECZEŃSTWO |
Przedmiotowy system oceniania z historii i społeczeństwa w Szkole Podstawowej nr l im. Janusza Korczaka w Czersku
Przedmiotowy system oceniania jest zgodny z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21.03.2001 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych i z WSO w Szkole Podstawowej nr l w Czersku.
1) Sprawdziany, kartkówki i odpowiedzi ustne są obowiązkowe.
2) Sprawdziany są zapowiadane, z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem i podany jest zakres sprawdzanych umiejętności i wiedzy .
3) Kartkówki obejmują zakres wiadomości i umiejętności, z co najwyżej trzech ostatnich tematów i nie muszą być zapowiadane.
4) Uczeń nieobecny na sprawdzianie musi go napisać w terminie uzgodnionym z nauczycielem (najpóźniej w ciągu dwóch tygodni od rozdania prac).
5) Każdy sprawdzian napisany na ocenę niedostateczną można poprawić ustnie lub pisemnie uzgadniając formę poprawy z nauczycielem.
6) Poprawa sprawdzianów jest dobrowolna i odbywa się w ciągu 2 tygodni od dnia podania informacji o ocenach.
7) Uczeń poprawia sprawdzian tylko w formie opisanej wyżej i końcowa cena jest średnią oceny niedostatecznej i oceny uzyskanej dzięki poprawie.
8) Na koniec semestru nie przewiduje się dodatkowych sprawdzianów zaliczeniowych.
9) Aktywność na lekcji nagradzana jest “plusami". Za 4 zgromadzone “plusy" uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą. Przez aktywność na lekcji rozumiemy: częste zgłaszanie się na lekcji i udzielanie poprawnych odpowiedzi, wykonywanie poleceń dodatkowych w czasie lekcji, aktywną pracę w grupach.
10) Za brak pracy domowej, zeszytu i notatki z lekcji, oraz za brak uwagi na lekcjach uczeń otrzymuje “minus”. Za cztery “minusy” uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną.
11) Na koniec każdego semestru może być ustalona ocena za aktywność na zajęciach
11) Ocenę roczną wystawia się na podstawie uzyskanych ocen w ciągu całego roku.
12) Ocenę celującą może otrzymać uczeń, który spełnia kryteria oceny co najmniej bardzo dobrej, posługuje się wiedzą historyczną wykraczającą poza program nauczania lub osiągnął sukcesy w konkursach historycznych na szczeblu pozaszkolnym.
13) Uczeń raz w semestrze (dwa razy w roku) może być nieprzygotowany bez podania przyczyny. Fakt ten odnotowuje się kropką w rubryce dziennika. Przewiduje się możliwość łączenia w II semestrze faktu braku dwukrotnego przygotowania.
14) Sprawdziany powinny przyzwyczajać ucznia do różnych form pisemnego sprawdzania wiedzy: zadania otwarte, zadania zamknięte, zadania z lukami, krzyżówki, testy.
15) Pomiar osiągnięć ucznia odbywa się za pomocą następujących narzędzi:
sprawdziany, kartkówki, (co najmniej 3 w semestrze), odpowiedzi ustne, prace domowe, zeszyty ćwiczeń, prace długoterminowe, inne formy aktywności, np. udział w konkursach historycznych.
16) Wszystkie sporne sprawy, nie ujęte w PSO, rozstrzygane będą zgodnie z WSO oraz rozporządzeniem MEN.
System oceniania opracował zespół przedmiotowy z historii i społeczeństwa przy Szkole Podstawowej nr l w Czersku, w składzie :
Lucyna Jabłonecka
Mirosław Talewski |
|
|
Podręczniki |
|
Dla rodzica |
|
Nasze Konkursy |
|
|
|
|