|
Ja, moi koledzy i koleżanki. |
III
Temat: Trzymajmy się razem. s. 15 – 17
s. 13 – 15 nowy
1. Człowiek zawsze żył w grupie.
2. My należymy do wielu grup (rodzina, klasa, szkoła, mieszkańcy miasta czy wsi, naród).
3. Wszyscy dbamy o to, aby nasza klasa była “fajna”.
4. Kim są: Orzeł, Karp i Mucha?
5. Zasady pracy w grupie (w domu przepiszę z podręcznika s. 17 lub 15).
IV
Temat: Mówimy i słuchamy. s. 18 – 21
s. 16 – 19 nowy
1. Nasze ciało mówi bez słów.
2. Jak należy mówić i przemawiać publicznie?
3. Jak należy słuchać?
V
Temat: Sztuka przyjaźni – jak rozwiązuję konflikty?
s. 22 – 26
s. 20 – 24 nowy
1. Powinniśmy być wobec innych przyjaźni i mili, oraz chętnie im pomagać.
2. Dobry kolega (koleżanka) współczuje, dodaje otuchy i staje w obronie.
3. Przyjaciółka (przyjaciel) pomaga w nauce.
4. Przyjaciel (przyjaciółka) pomaga w trudnej sytuacji.
W domu dokończ pisemnie zdanie:
Dobry przyjaciel – to taki, który……
………………………………………
5. Konflikt, spór, różnica zdań jest rzeczą normalną. Spory i konflikty należy rozwiązywać.
6. W domu przepisz z podręcznika – s. 25 lub 24 zasady postępowania w czasie sporu.
|
|
|
Podręczniki |
|
Dla rodzica |
|
Nasze Konkursy |
|
|
|
|