Biuletyn Informacji publicznej  Stowarzyszenie Przyjaciół "Jedynki"Szkoła Promująca Zdrowie
   GłównaPocztaE–podręcznikiGoogle AppsOffice 365E-dziennikPlan lekcjiFilm o szkole
Czwartek, 21 listopada 2024 r. Brak aktualizacji strony od 808 dni.    
Nawigacja
  Strona główna
Start
Szukaj
Księga Gości
Archiwum Newsów

  Komunikacja
Kontakt
Forum Dyskusyjne
Foto Galeria
Galeria plastyczna
Ciekawe Linki

  Pobieralnia
Pliki do Pobrania
Archiwalna

  Dokumentacja
F.A.Q
Autor
Polityka prywatności
» Dokumenty
Projekt

Insta.Ling
skuteczna nauka słówek
Gość
Zaloguj się
Członków Online
Gości Online: 1
Brak członków online

Zarejestrowani użytkownicy: 2
Najnowszy zarejestrowany: admin

Twój IP: 18.116.40.53
Prace plastyczne
Losowe Zdjęcie
2c
2c
Zdjęcia klasowe 2009/2010
Najnowsze artykuły
Dzień patrioty.
Dla ósmoklasisty
"Kim jest uczeń zdo...
Rola zajęć pozalek...
Hospitacja na wychow...
Wątków na forum
Najnowsze tematy
Edytowanie strony
To o czym gadamy?
Sklepik
Konkurs-zbieranie na...
Korepetycje.
Najciekawsze tematy
Panie kaziku!!! [8]
Sklepik [7]
Mundurki - co o t... [6]
Konkurs-zbieranie... [3]
Korepetycje. [3]
Top 5 Downloads
Arkusz dostosowan... 36500
Arkusz dostosowan... 30339
Program naprawczy... 17894
Testy kompetencji... 17203
Program naprawczy... 15120
Top 5 Links
Wirtualna Polska 65535
FreeFoto 65535
Epublikacje 65535
Gry po szkole 65535
Gangam style po p... 59217
Hospitacja na wychowaniu fizycznym

HOSPITACJA DIAGNOZUJ¡CA NA ZAJĘCIACH WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Jako nauczycielka wychowania fizycznego przeprowadziłam lekcję otwartą dla nauczycieli nauczania zintegrowanego i praktykantki Magdaleny Mrózek w formie hospitacji diagnozującej w klasie VI E i F. dziewcząt . Lekcje tę wcześniej hospitował dyrektor szkoły . Celem zajęć było zbadanie osiągnięć uczennic w zakresie opanowania podstawowych elementów techniki gry w piłkę koszykową po trzyletnim cyklu nauczania. Kończąc pracę z tą klasą chciałam uzyskać odpowiedź na pytanie „ Na ile moje metody pracy są skuteczne w nauczaniu techniki gry w piłkę koszykową ?” Doszłam do wniosku, że metoda diagnozy będzie w tym przypadku najwłaściwsza.
Hospitacja diagnozująca jest zawsze ukierunkowana na ucznia, posiada bardzo wiele plusów, do których zaliczyłabym przede wszystkim:
  • uświadamia nauczycielowi jego ważną rolę w szkole,
  • mobilizuje nauczyciela do systematycznej pracy na wysokim poziomie,
  • zmniejsza dystans między nauczycielem ( hospitowanym ) i dyrektorem (hospitującym),
  • ogranicza stres hospitacyjny obu stron,
  • zwiększa odpowiedzialność nauczyciela,
  • daje wartościowe informacje o rozwoju dzieci,
  • ukierunkowuje przyszłościowo,
  • jest okazją do wymiany poglądów,
  • znika bariera specjalizacyjna przedmiotu,
  • pozwala stawiać diagnozy istotne dla pracy pedagogicznej.
Jak już wcześniej wspomniałam, zajęcia przeprowadziłem z grupą dziewcząt z klasy szóstej o przeciętnej sprawności fizycznej. Na lekcji obecne były wszystkie uczennice, nawet te najsłabsze, gdyż pominięcie ich mijałoby się z celem i taka hospitacja nie miałaby sensu. Sporządziłam arkusz hospitacyjny, w którym umieściłem umiejętności podlegające diagnozie. Uczniowie prezentowali po kolei założone przeze mnie wcześniej ćwiczenia w granicach 3-4 minut każde. Przyjęłam następujące kryteria oceny umiejętności: wykonują wszyscy, większość, niektórzy, nikt lub prawie nikt. Ze względu, że diagnozy dokonują często osoby bez przygotowania merytorycznego, doszłam do wniosku, że tego typu ocena będzie najwłaściwsza i nie powinna sprawić żadnych trudności osobom dokonującym diagnozy. Każdy z zaproszonych gości otrzymał przed lekcją po jednym egzemplarzu arkusza, na którym zaznaczał poziom opanowania danego ćwiczenia. Uczniowie prezentowali po kolei założone przeze mnie wcześniej ćwiczenia w granicach 3-4 minut każde. Obserwując ich starania doszłam do wniosku, że wszyscy ćwiczą na maksimum swoich możliwości, i że obecność tak licznego audytorium wpłynęła na nich bardzo korzystnie, co muszę przyznać nieco mnie zaskoczyło. Oczywiście dobór zastosowanych ćwiczeń może być inny, uwzględniający poziom umiejętności dzieci, możliwości sprzętowe szkoły oraz liczebność ćwiczących grup.
Hospitacja ta była formą zajęć otwartych, która miała na celu również podzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami.
Po przeprowadzeniu kilku lekcji, które były diagnozowane w ten sposób zdecydowanie polecam każdemu nauczycielowi stosowanie tego rodzaju mierzenia jakości swojej pracy, które mnie osobiście przyniosło wiele satysfakcji i spowodowało, że hospitacja nie kojarzy się z czymś koniecznym, nie zawsze miłym.
Ewa Pruszak – nauczycielka wychowania fizycznego SP1 Czersk
Podręczniki
Wykaz podręczników na nowy rok szkolny 2022/2023.
Oddziały zerowe
Klasy 1-8 (do kupienia)
Dla rodzica
UBEZPIECZENIE UCZNIÓW na rok szkolny 2021/2022
W D Ż
Menu
Komunikaty dyrektora
NAUKA w SP1
DLA RODZICÓW
DLA NAUCZYCIELI
PANEL INFORMACYJNY
DLA ÓSMOKLASISTY

Deklaracja dostępności

Menu obiadowe

Prawo szkolne
O szkole
Czersk i okolice
Stowarzyszenie

SU
ZHP
Pedagog i psycholog
Logopeda
Rzecznik Praw Ucznia
Rycerstwo

Zajęcia pozalekcyjne
Kategorie newsów
Terminarz 2021/2022
Sukcesy i uroczystości

Promocja Zdrowia
Ekologia
Sport
Żeglarstwo
Języki obce i regionalne
Biblioteka
Świetlica

Opracowania n-li
Plan lekcji

Najlepsi uczniowie
Gazetka szkolna
Rozrywka
Różne
Dla ucznia
Regulaminy
Konkursy 2020/2021

Zadania i ćwiczenia:
Zadania interaktywne

Przedmioty
Technika:
Technika (K.Mróz)

Historia:
Historia (M.Talewski)
Nasze Konkursy
Ogólnopolski Konkurs Grafiki Komputerowej "Bezpieczne Wakacje"

REGULAMIN
Wyniki poprzednich edycji konkursu:
rok 2022
rok 2021
rok 2020
rok 2019
rok 2018
rok 2017
rok 2016
rok 2015
rok 2014
rok 2013
rok 2012
rok 2011
rok 2010
rok 2009
rok 2008
rok 2007
rok 2006
107926007 Unikalnych Wizyt
Powered by PHP-Fusion © 2003-2024
Kazimierz Kosecki SP1 Czersk
Theme Designed by: Brimstone