Jedną z metod oceniania uczniów jest system punktowy. Wymaga on dużo nakładu pracy nauczyciela, chociaż w końcowym rachunku może dla niektórych wydać się bardziej przejrzysty od systemu opisowego. System ten został opracowany z myślą o przedyskutowaniu go i ewentualnym wdrożeniu do pracy w naszej szkole.
W skali szkolnej oceniane są wyniki uzyskane przez uczniów w poszczególnych sprawdzianach. Na ich podstawie ustalona zostaje ocena poziomu sprawności i umiejętności.
Ponadto uczeń może zdobywać plusy za: czynny, aktywny udział w lekcji, przeprowadzenie rozgrzewki, reprezentowanie szkoły w zawodach, udział w zajęciach pozalekcyjnych, przynależność do klubu sportowego, itp;
oraz minusy za: nieobecność nieusprawiedliwioną, brak stroju, brak dyscypliny, wulgarność, nieposzanowanie sprzętu, małe zaangażowanie na lekcji, brak higieny, itp.
Plusy i minusy wzajemnie się znoszą.
Jest to jedynie propozycja, którą wdrożyć można po konsultacji z pozostałymi nauczycielami wychowania fizycznego przcującymi w naszej szkole.
Warunki otrzymania poszczególnych ocen: Ocena celująca
-umiejętności na poziomie bdb oraz min. 8 plusów Ocena bardzo dobra
-umiejętności na poziomie bdb oraz min.4 plusy
-umiejętności na poziomie db oraz min.6 plusów
-umiejętności na poziomie dst oraz min.8 plusów
-umiejętności na poziomie dp oraz min.10 plusów Ocena dobra
-umiejętności na poziomie bdb oraz min.2 plusy
-umiejętności na poziomie db oraz min.4 plusy
-umiejętności na poziomie dst oraz min.6 plusów
-umiejętności na poziomie dp oraz min.8 plusów Ocena dostateczna
-umiejętności na poziomie bdb oraz do 5 minusów
-umiejętności na poziomie db oraz min.1 plus
-umiejętności na poziomie dst oraz min.3 plusy
-umiejętności na poziomie dp oraz min.5 plusów Ocena dopuszczająca
-umiejętności na poziomie bdb oraz pow.5 minusów
-umiejętności na poziomie db oraz do 3 minusów
-umiejętności na poziomie dst oraz min.1 plus
-umiejętności na poziomie dp oraz min.3 plusy Ocena niedostateczna-przekroczenie granic punktowych oceny dopuszczającej